Gå til innhold

Dere som kjøpe på nettet fra utlandet, hva gjør dere med moms??

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe vogn fra England på nettet og få den sendt hit, men det blir ikke så mye billigere dersom jeg må legge på 25% moms på toppen av både nettpris og frakt (som reglene sier). Har dere noen tips??

Fortsetter under...

Den britiske momsen(VAT) blir trekt i fra før den norske momsen legges til. Så litt billigere vil det vel bli?

Momsen slipper du uansett ikke unna hvis du kjøper fra utlandet, hvis du da ikke reiser over å kjøper selv.

Du må selv be nettbutikken om å trekke fra momsen for sitt land. Det er ikke alle som gjør dette automatisk. Å når det kommer pakke fra utlandet vil den gå gjennom tollen og bli stoppet. Der må du betale 25 % moms og et gebyr.

Ser nå at VAT i UK er 20%, så da blir det jo faktisk ganske mye man kan trekke fra, før man så må legge til den norske momsen.

Poenget mitt var at jeg ikke skjønte hvordan det kunne lønne seg å bestille fra utlandet på nett når man må legge til 25% moms på vognen PLUSS frakt. Frakten vil jo nødvendigvis bli ganske høy for en tung vogn.

Annonse

Hei :) Jeg bestilte på kiddies24.de og når jeg der registrerte meg som norsk, så trakk de automatisk fra momsen (i og med at Norge ikke er med i EU), men jeg fikk da et brev fra Posten noen dager etter jeg mottok varen med faktura på den "norske momsen" - veldig enkelt og greit. På den siden var det også fin oversikt over hvor mye frakt man skulle betale.

Vi sparte ca 4000,- kr på å kjøpe vår TFK Jogger Twist :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...