Gå til innhold

skjønner ikke en gutt på 3 år at det ikke er lov å bite??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo, de skjønner det, men har de feks dårlig språk og blir sinte kan de reagere med å bite.

Er like vanlig å bite som å slå, sparke osv ..

Jeg har en biter og det er ikke noe gøy. Det er veldig frusterende for oss foreldre.

4åringen kom inn med blod på hånda og et stort dypt bitt i fingeren....

dette var et skikkelig bitt, ringte legevakta, men siden sønnen min har fulgt vanlig vaksinasjons program var det ingen fare.

fikk beskjed om å rense det bare og ha på plaser å følge med noen dager.

hadde sønnen min bitt ett annet barn så alvorlig hadde jeg blitt flau, og virkelig unskyldt meg og sønnen min til den som hadde blitt bitt...

men faren kalte meg en idiot som ikke skjønte at sønnen hans ikke kunne noe for dette, for han ikke skjønte at sånt ikke var lo....

HI

Annonse

For å svare på spørsmålet ditt:JA en på 3 år burde forstå at han ikke skal bite. Syns det er så utrolig mange her som pakker ungene inn i bomull og unnskylder de med alderen deres. Når man begynner å nærme seg 2-3 år så er det faktisk lov å snakke til et barn som har dårlig oppførsel. Hadde min sønn på 3 år bitt nabosønnen så hadde jeg tatt en alvorlig prat med han om hvorfor han ikke skal bite. Tror det kommer til å vokse opp mange drittunger rundt omkring med de holdningene som enkelte foreldre har.

Ha ha ha, du hadde tatt en alvorsprat og forventet at han ikke skulle gjøre det igjen ? Det blir det samme som å si at han ikke skal slå igjen og forvente at han aldri gjør det igjen og det kan man ikke kreve av så små barn. Man skal selvfølgelig snakke til barn som biter og si at det ikke er lov ol, men det kommer til å skje igjen.

Barn har ikke et så stort språk og derfor slår, sparker og biter de fordi de klarer ikke alltid å sette ord på ting.

Ja, et barn på 3 kan godt forstå at det ikke er lov å bite men det har ikke en voksen sin evne til å styre seg om det blir sint og reagerer før det tenker.

Jeg hadde ikke blitt flau men hadde beklaget det og snakket med gutten min.

Jo dem kan forstå det forsåvidt. Og det skal ikke tas lett på synes jeg. Men han er tre år og sliter vel med å uttrykke frustrasjon på annen måte.

Dessuten skjønner dem ikke konsekvensen av å bite selv om det ikke er lov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...