Gå til innhold

Hva er galt med voksne som mobber overvektige barn?

Anbefalte innlegg

Det er veldig mange av dere her inne. Og disse barna har ikke lov til noenting. De har ikke lov å gå ut å spise "fet" mat, de har ikke lov å spille dataspill eller sitte inne i det hele tatt.

I det store og det hele vet dere svært mye om barn og deres overvektige familier utifra å kun ha sett de en gang ute, eller en gang sittende stille på en benk.

Og dere liker det.. Dere elsker å kalle de feite.. og snakke om de ressurssvake familiene..

Tror dere virkelig at de ikke er klar over at de er overvektige? Tror dere at de syns det er gøy?

Hva gir dere retten til dette?

Det er svært synd med overvektige familier hvor man ser at kostholdet har gått totalt til helvete og at dette er en nedarvet ting, med dårlig kosthold. Men istedet for deres stygge blikk, deres dømmende og nedlatende måte å snakke om de på.. Hvorfor ikke være hyggelig? Er dere klr over at overvektige familier ofte mangler nettverk, mye pga sin sjenanse som overvektige? Fordi de skammer seg? Tror dere at dette hjelper?

Jeg skjønner at dere vil starte en revolusjon.. Oppropet mot de tykke og fæle som plager dere i gatebildet. Men kunnskap er veien til frigjørelse, dømming og mobbing er ikke. Hovmod står for fall vet dere.

Dere er voksne mennesker. Mødre. Ta dere sammen.

Fortsetter under...

Mobber overvektige barn??

Altså, ja det er debatter her inne om hvordan i alle dager foreldre kan la barna sine bli tykke, men det er da vel ikke mobbing av de tjukke ungene?

For meg er mobbing av overvektige barn dersom man stiller seg opp utenfor McDonalds og peker og ler og kommer med regler om "tjukkebolle feita, gikk på Macern på tveita" og sånt!

Nei, vet du hva, debattene handler ikke om det. Hadde dette vært konstruktive debatter hadde de handlet om hva man kan gjøre. Men de handler om skjellsord og mobbing. Ser du ikke det, så er du vel en av de som syns det er greit å kalle de ekle, se stygt på de, kalle de "familien feit" etc. Mener du at dette ikke er mobbing kjære deg, så har du et problem.

Kan ikke se at debatt om overvekt blant barn her inne er mobbing, barna henger jo ikke her og opplever derfor ikke diskusjonen som sårende.

Derimot kan det hende at "the enablers" i situasjonen, de som forer barna og lar dem være inaktive kan føle seg litt truffet. Men det er en helt annen diskusjon, og fortsatt langt fra mobbing...

En del av de selvgode kjerringene her inne tror faktisk at de har saklige debatter om temaet her inne. De er rett og slett ikke intelligente nok til å forstå at det de driver med ikke er konstruktivt, men slemt.

Annonse

Godt å se at noen forsto hva jeg mente da.

Jeg har sjeldent lest konstruktive debatter om overvektige familier her inne, det er stort sett bare konklusjoner om intelligensen til familiene, hvorfor de er som de er osv.. Aldri noen gode forslag eller hyggelige ting. Jeg blir lei meg på disse familienes vegne.

Var på sommeravslutning i bhg for litt siden.

Der sto det tre damer som MÅ være her inne og tisket og visket om ei dame som sto alene lenger bort, hun var overvektig. Da hun forsynte seg med et kakestykke holdt den ene seg for munnen og "lo". Da ble jeg så sint at jeg gikk og sa ifra. Svaret jeg fikk? "Men hun blir jo ikke tynnere av å spise kake!". Jeg ble så rasende.

Uansett da. Jeg har blitt god venninne med denne "feite" dama. Og hun er så ålreit hun! Er så glad jeg ble kjent med henne.

Nei, den ekte bermen, det er de selvgode perfekte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...