Gå til innhold

Vet ikke om jeg synes dette er greit, ang. samboer og hans eks

Anbefalte innlegg

De har et barn sammen som vi har hatt med på ferie nå.

I kveld skulle han kjøre barnet hjem til moren, nå ringer han og sier han er så trøtt og lurer på å tilbringe natten der, i sitt gamle hjem medsin gamle familie, istedet for å kjøre de 8 milene hjem.

Jeg synes vel egentlig slett ikke det er greit, men er det jeg som er slem da?

Fortsetter under...

Dersom han føler seg for trøtt til å kjøre hjem ville jeg latt ham sove der. Du risikerer vel ikke at han skal sovne bak rattet?

Dersom han vil være utro kan han da være det uansett. Og dersom du ikke kan stole på han kan du likegodt finne det ut med det samme.

eeeh seriøst? Da får han ta inn på hotell hvis han er sååååå trøtt.

Hadde sagt han gjerne måtte sove der, men da kunne han glemt å komme hjem igjen i morgen.

Selvfølgelig er det ikke greit. Herregud for en tortur for deg i kveld/natt hvis han gjør det.

Hva sa du til han da?

Annonse

Ja, mulig du er mye mindre sjalu enn meg hjemmetråkkende (jeg er egentlig ikke sjalu av meg) men hadde min mann ville sove hos sin ekskone så hadde jeg ikke synes det hadde vært greit. Hadde tiltet bare av forslaget...

8 mil er i overkant av 1 time med bil. Kl 22 er det ingen rushtrafikk som gjør at han bruker vesentlig mer tid enn det. Jeg hadde bedt ham drikke et par kopper kaffe og komme seg hjem. Og jeg finnes ikke sjalu, det er bare slik at når man har fått ny familie, skal man i første rekke stille opp for denne familien og barn(a) man har fra før. Er eksen singel forresten? Hvis hun har samboer hadde jeg reagert mye mindre på det, enn hvis hun bor alene.

Men hvor trett er man egentlig om man vil overnatte bare 8 mil unna? Jeg overnatter sjelden hos foreldrene mine, selv om de bor ca like langt unna. Aldri uten at det er en spesiell anledning. Så jeg lurer bare litt på motivasjonen bak overnattingen.

Er det sånn at han lider av akutt søvnmangel? Vært oppe 48 timer i strekk? Om han sov normalt natten før, hadde det vært helt uaktuelt. Eller rettere sagt. Han hadde fått beskjed om å velge selv, men om han overnattet ville han ikke møte en kjærlig og blid kjæreste på hjemmebane.

Det som plager meg litt ekstra er jo at hun fortsatt er single og hun er ikke ferdig med ham. Han gikk fra henne pga meg for et halvt år siden, så ja, jeg er jo redd han skal kjenne for mye på familieidyllen med henne.... Vi har hatt våre knuter på tråden også i løpet av den siste tiden...:(

Så da sitter jeg her, gravid og smådeppa.

HI

Annonse

uavhengig av om det er fornuftig å sove der eller ikke så hadde jeg uansett blitt fly forbannet hvis samboer hadde foreslått å sove hos eksen som var singel og som man har gode minner og ikke minst et barn sammen med!

Nei vet du hva. Herregud.. her hadde verken jeg eller min sambo kommet på tanken engang det å kunne overnatte hos en X. Hadde uten tvil tatt inn på et hotell. Skal det ikke finnes grenser for noe lenger??

Vanskelig å si ut fra det lille du beskriver.

Har hun feks ny kjæreste/samboer? Hvordan ble det slutt og hva slags forhold har de nå?

Om det er greit vil jo selvsagt avhenge av dette. De andre svarene du har fått her blir jo så generelle da alle svarer ut fra SIN mann. Du har jo din mann, men han vet vi ingenting om hvordan er.

Han sviktet henne (som han har barn sammen med) for deg. Så vet ikke om jeg klarer å syns så synd i deg. Det er vel noe i det at man høster som man sår. Denne mannen har jo allerede vist at han driter i familie-verdier.

Er ikke så mye å si at de har minner og barn sammen med. Men bruddet er ferskt, HI føler at eksen ikke er ferdig med mannen, og hun har ingen andre hun dater eller deler hus med. Jeg hadde hatt mistanke om at forslaget om overnatting var første steg mot å prøve på nytt. Sorry

23:14, han har sviktet eksen? Hva vet du om hvorfor han gikk, og om han var utro da han fortsatt var sammen med eksen? Og nei, jeg dømmer ikke ut fra egen mann, har ingen mann, dater ikke eller no sånt

Det som plager meg litt ekstra er jo at hun fortsatt er single og hun er ikke ferdig med ham. Han gikk fra henne pga meg for et halvt år siden, så ja, jeg er jo redd han skal kjenne for mye på familieidyllen med henne.... Vi har hatt våre knuter på tråden også i løpet av den siste tiden...:(

Så da sitter jeg her, gravid og smådeppa.

HI

Anonym

Svar nok, 23:15?

Hehe, han gikk fra henne pga deg for 6 mnd siden og dere har allerede hatt knuter på tråden OG du er gravid.

Dette må være en tulletråd. Om ikke, så syns jeg alldeles ikke synd på deg. Neste år er det nok du som sender barnet på feriesamvær med far og stemor:)

Hvis dere har hatt en problematisk periode i det siste og du vet at hun ikke er ferdig med mannen din hadde jeg ikke synes det var greit å overnatte når det er snakk om en times kjøring.

At han skal sovne i bilen er vel bare en syyyyltynn unnskyldning (fordi han da kan appelere til din samvittighet)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...