Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp med noen navn:)

Anbefalte innlegg

Lillejenta i magen trenger ett navn, og vi blir ikke enige, så her er alternativene:

Branca

Bjørk

Frøya

Vilje

Iva

Noor

Vi trenger ikke flere alternativer, disse er det vi har kommet frem til:)

Takker på forhånd.

Må legge til at etternavnet vårt ikke er av den "typiske" typen, så hun kommer ikke til å hete "Bjørk Larsen";)

Fortsetter under...

Hmm, spesielle navn, men veldig fine da =)

Jeg personlig syns kanskje Frøya var finest, men ville samtidig ikke hatt noen av navnene på mine barn ( men smaken er som baken! Vi kan ikke alle ha samme navn heller :) )...

Noor - hvorfor ikke Nora? =)

Annonse

Branca - syns det var litt hardt, ikke så pent.

Bjørk - tøft, men ganske spesielt, krever litt sterk personlighet.

Frøya -tenker bare på hun country "stjerna jeg, men egentlig et fint navn.

Vilje - søtt, men syns det gir et litt forhåndsinntrykk på hvordan jenta er, litt sta og med sterk vilje.

Iva - veldig fint navn.

Noor - også veldig fint.

Altså, er nok lurt å kutte litt ned på lista og se hvilket navn hun passer til.

Mine favoritter av de er Iva og Noor.

Haha... 21.56 her.

Merkelig hvordan noen (les: 22.00) tror at man liker jålenavn bare fordi man ikke liker sære navn.

Stusser på at noen foreldre tror et spesielt navn (som den stakkars ungen må gjenta 30 ganger og gjerne stave) vil få dem til å bli spesielle. Er det mangel på oppmerksomhet i egen oppvekst som gjør at noen må gi barna sine slike navn?

Annonse

Må bare le litt av følgende utsagn:

"Stusser på at noen foreldre tror et spesielt navn (som den stakkars ungen må gjenta 30 ganger og gjerne stave) vil få dem til å bli spesielle. Er det mangel på oppmerksomhet i egen oppvekst som gjør at noen må gi barna sine slike navn?"

Altså, samtlige av navnene i HI var da yderst enkle å stave? Og uansett - unger LÆRER seg faktisk å stave navnet sitt, alle bokstavene til og med ;) Om ikke måtte jo alle gutter hett Jo, og alle jenter Eli, for å gjøre det "enkelt". Hvor oiten tiltro til ungen sin har man egentlig, om man ikke vil gi dem et navn man liker fordi man er redd de ALDRI kommer til å klare å stave det?

Forøvrig: flotte navn HI!

Jeg ville gått for Noor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...