Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vår første var pappa'n veldig aktiv i svangerskapet, han var med på alle kontrollene utenom den første. Han har også vært med på alle kontrollene til junior etter at han ble født. Denne gangen vil han ha det likt som sist. Jeg har egentlig ingenting i mot det, men jeg hører mange vordende mødre som ikke vil ha pappa'n med fordi de vil ha denne stunden for seg selv.

Hva mener/tenker dere om hvor aktive fedrene skal være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt opp til han, jeg har ikke noen formening. Men jeg håper han i alle fall vil være med på ultralyd...

Skrevet

Har ingen planer om at mannen skal være med på annet enn UL. Han er heller ikke interessert i det. Er jo kjedelig; urinprøve, BT, måle mage. Ikke veldig spennende for noen egentlig.

Synes ikke det er greit at vi begge skal misse mange timer på jobb pga dette.

Gjest Kira 1+1 underveis ♥
Skrevet

På vår første var pappaen med på ordinær ul i uke 18 og 3D ul i uke 28. I tillegg var han med da jeg ble lagt inn på sykehuset to ganger sent i svangerskapet pga litt komplikasjoner.

Regner med at det blir i de baner nå også, føler ikke han har noe som helst glede av å bli med på kontroller hos jordmor osv... Noe han er enig i, da vi kun måler, veier, tester urinen og slike "kjedelige" ting. I tillegg måtte han ha tatt seg fri fra jobben for å bli med på disse timene.

Skrevet

Nå skal det sies at mannen er selvstendig næringsdrivende og har fleksibel arbeidstid. Har umoden livmor og er Rhesus - så det er litt mer enn bare måling og veiing på våre kontroller. Det blir en del samtaler og ekstra kontroll på grunn av livmoren min. Er ikke så hard på sprøyter så mannen må være litt støtte på det planet innimellom. Tror det ligger i psyken det siste, for på slutten av forrige sv.skap gikk det mye bedre. Er stor fare for fortidlig fødsel med umoden livmor så vi går gjennom en del flere kontroller, samtaler og informasjon i løpet av sv.skapet...

Skrevet

Tenker i utgangspunktet at det får holde at han er med på UL. Blir vanskelig om han skal ha fri fra jobb til alle kontroller og slikt.

Viktigeste er at han er aktiv i heimen ;-)

Skrevet

Samboeren min har til nå vært med på 2 ultralyder og en kontroll (har bare hatt to kontroller) Dette var noe han synes var kjempestas, når vi var på kontroll så lette legen helt til han fant hjertelyden slik at kommende far også skulle få en god følelse og føle seg innvolvert =) så han kommer nok til å være med på alle kontroller fremover! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...