Gå til innhold

vaffelkake og boller...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan klumpe seg og sette se i ganen. Så blir det en stor klump som blir for stort til barnet tilslutt. Mamma og pappa opplevde det på meg. Så de har advart meg helt fra lille var baby om akkurat det.

Men du kan jo kjenne etter i ganen når barnet er ferdig å spise om h*n har fått noe sånt.

Men jeg har ikke opplevd at vaffel og bolle er noe de får i bhg. Mini er nå 4 år. Men de får popcorn, men det er jo heller ikke anbefalt så..

Annonse

Mere redd for grillpølser jeg også:/ å i bhg veit jeg de gir de rett i handa fra 1.5 år å oppåver. syns d er skremmende jeg. jeg er av de som deler i småbiter når jeg er på jobb,men fikk faktisk kritikk for d, for de andre mente at de kunne spise de sånn.

banan å kan fort sette seg fast,kjøttboller å diverse.

Nei, derfor får ikke barna grillpølser, har skjelden kniv og skjærebrett tilgjengelig rett ved grillen, og barna spiser mens jeg steker den øvrige grillmaten. En annen ting er at barna ikke sitter ved bordet og spiser, men heller står og (helst ikke) går.

De får stort sett laks i pitabrød i stedet, når de ikke har tålmodighet til å vente på den skikkelige grillmaten. Det tar ikke lenger tid, og de er like fornøyde. Selv om det ser jævlig ut med ketchup på laks...

Når vi spiser pølser inne, er det stort sett kjøttpølse. Og på kjøkkenet har jeg rikelig med kniver og skjærefjøler, og barna sitter og spiser. Så da blir pølsa oppskjært..

i barnehagen jeg jobber lager vi ofte boller eller vaffel/svele til fredagskos.. tror ikke det er uvanlig å ha boller/rundstykker i andre barnehager heller.. det er jo dette som oftest blir baket..

men barna er jo alltid under oppsyn under måltidet, så om det skulle klabbe seg ville vi merket det og gjort noe med det før det hadde vært fare for liv og helse..

anngående pølser så deler vi alltid pølsene på langs enten i to til de større barna eller i 4 til de minste, det er alt for fort gjort at de havner på feil plass og setter seg fast..

Hjemmebakte boller blir vel sjeldent så seige at det er fare for at de setter seg i ganen uansett (ihvertfall ikke mine,hehe).

Men min datter på snart 2 år har fått boller siden hun var 1,5, en sjelden gang vel og merke men har aldri opplevd at hun har fått dette i ganen. :)

Vaffler tror jeg aldri hun har smakt faktisk :)

Og når det kommer til grillpølse så har hun fått den i brød kun ett par ganger og det har gått greit, ellers er det vel slik som med all annen mat at barnet brekker seg og spytter det ut før det settes i halsen?

Ihvertfall min datter er sånn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...