Gå til innhold

Til dere som har vært overvektige..

Anbefalte innlegg

Hvordan var det å gå fra å være overvektig, til å bli slank? Hvordan var slanke-prosessen? Hvordan er det nå? Kan dere prøve å forklare meg hvordan det var å faktisk kunne gå på en helt vanlig butikk og kjøpe en bukse i feks strl medium istedenfor xxl?

Trenger litt motivasjon, så artig å høre om folk sine historier :)

Fortsetter under...

Jeg var overvektig helt fra barndommen og da jeg ble 19 år og flyttet inn med min første samboer, veide jeg 135 kilo.

Lang historie kort (jeg begynte å skrive hele greie her, men slettet det da innlegget begynte å se ut som en bok) jeg gikk ned (på en helt feil måte) fra 135 kilo to 55 kilo på litt under 2 år.

Jeg så fortsatt kanskje litt større ut en det jeg var pga litt ekstra hud etc (jeg måtte inn og fjerne ekstra hud på overarmene - kostet 40 000 kr.

Var helt fantastisk å gå i en vanlig butikk, bare det å kunne kikke i butikken uten å føle som en uønsket idiot var en lettelse.

Jeg hadde aldri fått oppmerksomhet fra guttene før, og dette ble litt for mye for meg. Var så mange av dem som plutselig var interessert i meg. Da noen plystret på meg fra en bil, jeg måtte faktisk stoppe og tenke litt, trodde første dem gjorde narr av meg og ble utrolig flau, før jeg skjønte at ja, dem faktisk syntes jeg så fin ut.

To ting ble problematisk.

1. jeg sugde til meg alle oppmerksomheten og dette gikk utover forholdet mitt. Jeg klarte flere ganger å ikke stå imot fristelsen og jeg var utro. Jeg ble fanget i en hvis dem vil ha sex med meg, må dem liker meg, og hvis dem liker meg så er jeg verdt noe.

Samtidig slitet jeg veldig med det å skjønne at jeg faktisk så bra ut. Jeg følte selv at jeg fortsatt var diger og ofte var like flau, sjenert nervøs etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...