Gå til innhold

Dåp og Bryllup på samme dag?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å få med gubben på å ha bryllup og dåpen på samme dag...

Noen her som har gjort dette selv eller vært i en dåp som hadde en vielse i seg? Hvordan gjøres dette i praksis? Hadde vært så artig å overrasket familie og venner med en vielse i dåpen! :)

Og ikke for å virke gjerrig, men man sparer jo faktisk en del penger på det også. Ser for meg å ha det på en søndag, som en vanlig dåp, også ha en bryllupsfest noen helger senere kanskje..? Middagen og kaffen er det jo bare nærmeste venner og familie som skal i uannsett om det er bryllup eller dåp.

Hjeeeelp?? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vært borti den kombinasjonen, og syntes ikke det høres noe særlig ut heller.. Mener barnet skal få være fokuset den ene dagen og så kan dere være midtpunktet en annen dag.. Blir vel noe voldsomt stress og vil jeg tro..?

Skrevet

Jeg har vært i en omvendt kombo, hvor dåpen ble en overraskelse på slutten av bryllupet. Syntes det var fint, jeg! Koselig å dele dagen :-) Babyen vet jo ikke om den "burde" være midtpunkt eller ikke uansett. Er ikke alle barn som døpes i det hele tatt. Men dette er det nok veldig delte meninger om!

Skrevet

Vi (samboer og jeg) var i bryllup og velsignelse samme dag.

Da ble vielsen holdt først, de ga hverandre ringene og kysset, så ble de med bort til et annet bord og der ble barnet de sitt velsignet (fadderen holdt barnet)

Vielsen og velsignelsen/dåpen ble holdt utendørs, brudeparet og dåpsbarnet holdt seg under en paviljong, var veldig koselig og intimt, selv om vi som ikke stod under paviljongen ble kliss blaute når det regna som verst i 5 minutter (når de var ferdige strålte sola igjen).

Middagen, kaffen og kakene tok de etter de var ferdige med vielsen og velsignelsen, kun nære venner og familie.

Og så holdt de en vennefest på kvelden, vi kom og fikk lov til å få med oss brudevalsen, før det ble inntatt alkohol og snacks.

Veldig koselig, de sparte mye penger og tid, og innbydelsene slapp de jo å sende i to omganger..:P

Dåpsbarnet og brudeparet fikk jo selvfølgelig "hver sin" kake. Altså, en med dåpsbarnet og en med bryllupskaka.

En ting som var litt forvirrende for oss (som ikke var i selve middagen) var om vi skulle ta med dåpsgave, siden det var selve bryllupet vi skulle feire på kvelden.. Vi tok med likevel, alle var fornøyde uansett.

Det er det jeg husker..

Skrevet

De hadde det forresten på en fredag, så var ikke alle som fikk med seg selve vielsen og dåpen..

Og så var det jo ingen overraskelse heller at det var en dåp, for det er jo greit for folk å vite om de evnt skal ha gaver til dere + småtten..

Skrevet

Jeg har også vært i ett bryllup med dåp på samme dag.. For meg virket det uorganisert og forvirrende. Syns det var knøvlete med dem i brudeklær, barnet i dåpskjole, dem først, så barnet, bilder av dem alene, bilder av barnet, bildet av dem med forlovere, bilder av dem med faddere.. Så dro dem for å ta utendørsbilder i bryllupsklærne, og i mens tok besteforeldrene på barnet bunad i stedet for dåpskjole.

Resten av dagen ble ikke dåp nevn nestent, det var ett gavebord med både gaver til dem og barnet, rotete. Mens dem var midtpunket og barnet "glemt". Ikke var det mer enn en kake med navn og fødselsdato + bilde, mens masse til brudeparet. Dagen ble feiret for dem, og barnet kom på en måte i skyggen. I tilegg fortsatte jo festen for dem utover natta, mens besteforeldre da dro hjem med barnet.

For meg virket det veldig... hmm, hasteprosjekt. Som om de ikke gadd å ha bååde dåp og bryllup hver for seg, siden begge skulle skje samme år.

Ikke noe jeg ville anbefalt, men jeg tror nok at det FINT går an å gjøre det mer organisert og ryddig en det - mer ordentlig og forseggjort. For i teorien høres det jo fint ut :D Med både brullupp og dåp på samme dag :)) Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...