Gå til innhold

Drakk en Battery energidrikk idag ...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huffda, du må tenke deg litt om før du putter noe slikt i munnen!

Jeg er absolutt ingen fanatiker, og holdt meg til mitt vanlige kosthold under graviditeten, men noen ting vet man jo at man ikke skal innta.

Det er nok ingen skade skjedd denne ene gangen, men husk på det til neste gang du føler for litt ekstra energi:)

Annonse

Der jeg fødte anbefalte jordmoren meg å drikke energi drikke , redbull/battery for å holde meg i gang. Jeg drakk det IKKE , men det skader sikkert ikke med bittelitt. Men herregud du er passelig teit hvis ungen blir helt vill inni der da.

Det er noen steder de sier det er greit å drikke litt energidrikk under fødselen for å få ekstra krefter, men de lærde strides for andre steder får du ikke lov å drikke sterkere ting enn saft under fødselen.

Men dette er under fødselen da, man går ikke rundt å drikker energidrikker som er proppfulle av koffein ellers i svangerskapet. Er en grunn til at de fraråder for mye kaffe i døgnet også, det er koffeinet!

19:48 (er vel HI)

Hvertfall, om de har sagt på føden at det er ok å drikke slik, så kan jeg si deg at de tar FEIL. Jeg var dum nok til å gjøre dette i svangerskapet mitt for 4 år siden, endte opp på føden, da barnet i magen var i konstant bevegelse, og over alt, var da i uke 34. Hadde jeg vist det da, som jeg fikk vite, hadde jeg aldri drukket den Batteryn.

På føden sjekket de hjerterytmen til ungen vårt, hjertelimmer konstantert, til en slik grad at de måtte hente henne ut for at hun skulle overleve. JA, det viste seg at hun hadde en mindre hjertefeil, men dette var en feil som først ble oppdaget etter fødselen. I dag er hun 4 år og sitter i rullestol. Man vet aldri om barnet er 100% friskt før det er født, og om ungen har problemer vi ikke vet om, så utsetter vi barnet for stor risiko! Stol på meg, den angeren man sitter igjen med, den er tøff å skulle komme over. Pga meg måtte ungen vår starte livet før hun var klar, og det ble skader på hjernen av det. Tenk deg om fød du gjør noe slikt igjen.

Annonse

Står fortsatt på boksen "ikke anbefalt for gravide", står hvertfall på boksene i kjøleskapet mitt

(mannen er avhengi, og jeg takler ikke lukta pga graviditet, skulle ønske han kunne slutte å drikke det i nærheten av meg ja! hehe, men dette er vilspor, bare frustrasjon som snakker)

Uansett, det står på boksen

Kaffe, te og cola

Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):

Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.

Pulverkaffe: 40 mg.

Espresso: 120 mg.

Te: 26 mg.

Coca Cola: 13 mg.

Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt)

Sjekk koffeininnholdet i det du drikker ved å lese på flasken/emballasjen dersom du er usikker. Koffeininnholdet kan variere mellom ulike typer drikkevarer. Vær også oppmerksom på at såkalte anti-cellulittkremer kan inneholde forholdsvis store mengder koffein som tas opp i kroppen

http://mammanett.no/graviditet/livsstil/hva_boer_du_unngaa_av_matvarer_mens_du_er_gravid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...