Gå til innhold

Othilie kom til verden hjemme for tre dager siden... ;-)

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gleden av å kunne skrive om enda en fantastisk hjemmefødsel!!

Jeg fødte det første barnet mitt hjemme i februar i fjor - en gutt på 4600 gram og 55 cm. Alt gikk veldig bra, og vi hadde en kjempe fin fødselsopplevelse!

Nå var jeg gravid igjen med termin den 30. juli.

Søndag ettermiddag kjente jeg såvidt at jeg fikk noen regelmessige murringer med fire minutters mellomrom. De var ikke vonde, så vi hadde kaffebesøk frem til klokken halv seks. Da tok jeg telefonen til jordmoren (samme som vi brukte sist), og hun hadde lyst til å komme en tur selv om jeg ikke syns riene var så vonde.

Når hun kom hjem til oss ca klokken 19 var de blitt mye sterkere, vonde og med ca. tre minutters mellomrom. Klokken 20 undersøkte hun meg første gang, og det var 6 cm åpning...

Etter å ha stått under dusjen og lagt en stund i badekar ble jeg undersøkt igjen, og det var nesten full åpning. Klokken 21.06 gikk vannet, og jeg begynte å få skikkelig trykketrang. Vi hadde flyttet oss inn på soverommet, og jeg sto på kne i sengen og holdt rundt kjæresten min når lille Othilie ble født kl 21.21.

Hun var 3620 gram og 52 cm.

Hvilken lykke!!!!! Tenk at en fødsel kan være så flott og rolig en opplevelse...!!!

Jeg var i kjempe fin form etterpå, og jeg selv inn å tok en dusj! Merker ikke på kroppen at jeg har født et barn.... Bortsett fra alle hormoner som fyller meg med en kjempe GLEDE!!!!

Sender dere alle masse tanker, og håper flere får lov å oppleve det vi nå har gjort to ganger!!!

Fortsetter under...

Ååååå!

Gratulera så kjempemykje!

No gler eg meg berre enno meir til det vert min tur!

Termin 29., men belagar meg på overtid denne gongen òg.

Kjenner eg vert skikkelig mummen og rørt her eg sit, og er så glad for at me kan ha dette valet - føda heima! Berre fleire var klar over det me allereie veit...

Kos deg masse! Fantastisk!

Store klemmar sendasti din retning!

Åååå det høres helt fantastisk ut :) håper jeg får igjennom hjemmefødsel her også, jeg vil det veldig, men mannen min er litt skeptisk...nå skal vi få hjemme besøk av jordmor som skal forklare oss litt om hvordan det foregår så håper jeg han blir enig med meg til slutt :))

Gratulerer med den lille :)

Åh, fantastisk! Gratulerer! Det er så herlig å høre sånne historier!

Har tre unger selv, hvorav to hjemmefødsler, og får lyst å oppleve det enda en gang når jeg leser historier som din!

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...