Gå til innhold

Dun eller fiberdyne til nyfødt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er fan av tynne sommerdundyner. De kan brukes både sommer og vinter etter min mening. Dun regulerer varmen ganske bra, holder i årevis selv med hyppig vasking og tromling. Et stort pluss er at midden trives mye dårligere i dun enn i syntetisk.

Annonse

Vi bruker ikke dun her i hus pga risiko for allergi. Jeg selv har allergi mot dun, så tør ikke kjøpe det til barna tilfelle de skulle være allergisk også. Men dun er jo kjempebra. Er selv usikker på hvor tykk dyne jeg egentlig trenger å kjøpe, men jeg har termin i desember da.

Er du helt sikker på at du reagerer på dun? Har du testet deg i det siste. Er nemlig mange som tror de er allergiske mot dun, men så er det faktisk avfallet til husstøvmidden i gamle ikke vaskte dunprodukter som er problemet

De Andeduns-dynene på kid er kjempefine, og kan brukes året rundt, Gåsedun-dyna blir aaltfor tjukk og varm, selv om damen i butikken påsto at den kunne brukes hele året, så vil jeg bare bruke den på vinterstid.

Andedun-dyna er helt perfekt tynn til sommersbruk, og kjempegod og varm om vinteren :)

Noen ganger når det er som varmest har vi bare brukt helseteppe på natta, med pysj på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...