Gå til innhold

Har jeg for liten mage? Blir nervøs når samboer er så bekymret..

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske liten av vekst og har alltid vært ganske tynn. Jeg er i 31. uke, har gått opp fra 57 kg til 67,9 kg til nå. Symfysemålet er perfekt på helseskjemet, følger den røde streken på en prikk.

Jeg har en veldig skriv baby i magen og jeg er generelt sunn og frisk.

Men barnets far er så bekymret fordi folk kommenterer at jeg er så liten, eller at magen er så liten.

Noen flere som er små? Eller som vet om dette har noe å si?

Fortsetter under...

Det kommer så ann på om man bærer barnet "utenpå" eller "innvendig", lengden på kroppen, er puppene store så vil maven se mindre ut +++ Her er den masse variabler.

Jeg hadde foresten en kjempe mave sist, men ut kom ei lita jente på 2900g... så utfra maven så kan man nok ikke se størrelse på babyen.... Er sf fine og du følger kurven din så skal du nok ikke bekymre deg.

Nå er jeg riktignok høyere av meg enn det du høres ut som, men jeg hadde aldri noen stor mage. Kunne lure alle da jeg var 5 mnd på vei ;-) Gikk opp 20 kilo allikevel, så alle er forskjellige. Så lenge symfysemålet er normalt så er alt flott! Du synes sikkert du er stor nok når du er ved termin ;-)

hei! tror ikke du skal være bekymret! her viste det ikke at jeg var gravid før jeg var 34 uker på vei! kulen begyndte å vise så vidt i uke 30, men vokste seg passelig på de siste få ukene! symfyse-fundus målene var rett under den røde streken, men ikke noe som skulle tilsi at jeg ikke skulle ha mage! alt var ganske normalt, bortsett fra at jeg hadde uvanlig sterke magemuskler (sa jordmora og legen) som holdt inne kulen når jeg sto..

ut kom ivertfall ei frisk jente på 3200g og 48cm..

det var litt ubehaglig da folk spurte i uke 25-> om jeg hadde mista siden det ikke kom noe kul..

Hei

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Man ser på symfysemålet om det bremser opp i veksten på fosteret på slutten av svangerskapet.

Så lenge du spiser godt med mat og går opp i vekt er alt akkurat som det skal være.

Jeg har asymetrisk veksthemming, altså for liten mage. Og jeg kan love at man blir godt ivaretatt av helsevesnet. Dette er noe som de oppdager når man er på kontroll. Etter det er det ukentlige ultralyder av spesialister.

Sier som de over; ikke bekymre deg! Jeg fikk ikke mage før hvertfall i 5.mnd og jenta her var stor hele veien. 4,7kg ved fødsel og jeg ble ikke skikkelig stor før magen plutselig tippet mer framover en uke eller to før termin :) Er lang og slank. La heller ikke på meg noe ellers omtrent. Er helt forskjellig hvor mye en legger på seg og hvor stor magen blir, så det er ikke noe å tenke på! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...