Gå til innhold

Sambo MÅÅ ha navnet Aleksander

Anbefalte innlegg

Han elsker dette navnet og har i flere år ønsket at den dagen han evt får en gutt, skal han få dette navnet. Problemet er at jeg ikke liker guttenavnet aleksander. Jeg syntes det er kjedelig, rett og slett. Vi har også bestemt at barna våre skal ha to fornavn (+hans etternavn- ikke mitt), og da syntes jeg aleksander blir litt vell langt fornavn i tillegg til ett navn til. Men alt i alt syntes jeg det er for vanlig, enkelt og kjedelig..

Hvis det blir ei jente har jeg funnet ett navn (og ett mellomnavn) jeg elsker, og samboeren min sier han syntes navnet er fint. Så jente navnet er i boks, han vil at datteren skal hete det navnet jeg elsker.

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men er navnet så ille som jeg syntes? "bør" jeg føye hans ønsker hvis det blir en liten gutt?

Fortsetter under...

tja...hvis det er viktig for han og han ønsker seg veldig dette navnet så synes jeg du burde gå med på det, særlig siden han går med på ditt favorittnavn på jente. La være å ha dobbeltnavn hvis det blir for langt da vel? Jeg hadde mer forstått at du ikke ville hvis han ønsket noe veldig sært og spesielt, men Aleksander er jo et fint navn da!

Annonse

Selv synes jeg Alexander er veldig fint, men det er jo veldig vanlig, selv om det ikke er på topp 10 lista.

Hvis dere finner et kort fornavn som passer fint til alexander kan jo det som noen andre nevnte være et "ubrukt" mellomnavn.

Har en vennine som kalte sønnen sin Leo Alexander fordi hun måtte ha med Alexander (av en eller annen grunn) men han går kun som Leo.

Men om du absolutt ikke liker navnet, bør han forstå det og dere må bli enige om ett annet navn. Men er det så ille?

Jeg har et par navn mine unger ihvertfall ikke skal få, fordi jeg forbinder de med noen som har samme navn, som jeg ikke vil oppkalle mine barn etter... og det får min mann bare skjønne! han har det sånn med enkelte navn som jeg like også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...