Gå til innhold

Mc Donalds... Og fete barn...

Anbefalte innlegg

Herregud! Ro deg ned, har ikke noe med macen å gjøre, jeg sier at jeg lurer på hva foreldrene tenker med som lar barna sine bli så feite!!?

Støtter dere her inne foreldrene til disse barna??? Syns dere det er greit at barn veier 20 kg mer enn de skal i en alder av 6 år??? Er det slika t når man skal kose seg så skal man spise?? Håper dere ser at jeg skriver STAKKARS barn!! Mobber de ikke, jeg syns jo synd på dem!!

Håper dere får god samvitighet når de fete barna blir mobbet til døden, og at dere kan trøste dere med at" jaja, vi fikk hvertfall kost oss med et par burgere før hun døde"

Forldre med fete barn misshandler barna sine!! Men for all del, spis hva dere vil å vei så mye dere vil!! Mine barn skal hvertfall ikke få bli overvektige i en alder av 6 år!!

Fortsetter under...

Jeg fatter ikke at folk kan snakke om kos og McDonalds i samme setning jeg da... Maten er jo rett og slett ikke god. Eneste gangene jeg spiser der er hvis jeg er på biltur og svipper innom og kjøper med et par cheeseburgere, da trenger jeg ikke engang bruke tid på å gå ut av bilen. Og hvis jeg har dårlig råd i tillegg er det greit at det koster en tier for en burger...

Og angående den "sunne" maten på McD, her er en artikkel om salaten, den er verre enn hamburgere osv:

http://www.side2.no/helse/article506361.ece

Jeg begynner å dra på åra, og da jeg var liten fantes ikke McD i Norge. Da var det stor stas når vi kom til f.eks Sverige eller Tyskland, og vi fikk burgere på McD. Men den gang var jeg tynn som en strek, og et måltid på McD en gang eller to i året gjorde jo ikke akkurat noen skade. Etterhvert har enten jeg fått litt mer utvikla smaksløker, eller så har maten på McD tapt seg, det er ikke lenger stas å spise der...

Burger King har utrolig mye bedre mat, og skulle jeg først spise drittmat hadde jeg nok valgt dem. Men siden de ikke finnes i min hjemby så lager jeg heller burgere hjemme om lysta skulle komme over meg:)

Jeg synes det er rart jeg, at skikkelig overvektige folk liksom aldri spiser usunt, observeres de mens de spiser burgere, boller eller kaker, da er det et untakstilfelle, resten av tiden er de sååå sunne... Kunne gått ned 10 kilo selv jeg, men jeg innrømmer da i det minste at jeg elsker sjokolade, og er relativt lat, så jeg er ikke et øyeblikk i tvil om hva som må kuttes ut for at kiloene skal forsvinne...

Sulter man barna syke, så blir man meget sannsynlig fratatt de..Om man forer de opp fete og syke, så må man ikke SI noe, TENKE noe eller FØLE noe for det..Forelde må selv bestemme hvordan de vil oppdra barna..

Når hele familien er tykke også barna,s å er det livsstilen til familien det er noe galt med..Særlig når man vet at foreldrene var normalslanke da DE var unge...Også ble de samboere og samboerkiloene kom, så fikk de et barn og BÅDE mann og kone la på seg "graviditetskilo", som ikke gikk av, også kom barn nummer to og ENDA flere kilo, som ikke går av...Osv osv

SÅ stiller de opp i aviser og på TV og gråter sine modige tårer og sutrer og klager og forteller om at barna blir mobbet..Fordi de er "Litt store"...De ville gjort HVA SOM HELST for at barna får det bra..Men og legge om livsstilen til hele familien,- DET er det ikke snakk om...Så vil de HELLER habarna slankeoperert tidlig i tenårene fordi ALT ANNET ikke funker...De har hatt de på diett og slankelseire osv osv,, men og legge oM EGEN livsstil,- DET har de ikke prøvd.....

Barn lever som foreldre lever ikke hvordan ANDRE sier de BØR leve......Fete forelde som vet de overspiser,- men gjør det "i smug" er ikke bedre...For barna skjønner dette, og lærer intuitivt at det er ok og spise alt mulig junk, så lenge ingen ser det.....Man MÅ leve som man lærer..Og proppe barn full av grønnsaker og skyve de ut i hagen og kjøre de på trening, hjelper IKKE i lengden om man selv ikke spiser og trener .....

Bra skrevet 07:01:)

Man snakker om at fedme er arvelig. Er vel heller det dårlige kostholdet som er arvelig...

Det var forresten en sak i Telemark for noen år siden, der en mor ble fratatt sønnen på 12-13 år fordi han var uhyggelig overvektig, uten at mor gjorde noe særlig for å endre på dette...

Annonse

Og en ting til; Man snakker om at man er feit pga gener og sånt. Da jeg vokste opp på syttitallet var det ikke mange skikkelig feite folk, merkelig at genene har forandra seg så innmari på en generasjon? Da var det "han tjukkasen i klassen", nå er snart halve klassen tjukkasser....

Forskjellen er kanskje at vi spiste lørdagsgodt, drakk brus på lørdag og i bursdager, spiste lite junk-food, og ikke minst vi lekte UTE, vi hadde ikke all kontakt med venner via nettet... Nå ser man jo knapt en unge på lekeplassene lenger. Jeg var ute fra morgen til kveld i ferier og helger, og etter skoletid. Var jo så vidt man hadde tid til gå inn og spise...

Vokste opp i Tønsberg, og der husker jeg det var en skikkelig feit mann, han trengte to seter på kinoen. Alle visste jo hvem han var. I dag er det nok flere enn ham som trenger et dobbeltsete.

Så hvorfor ikke bare innrømme at det er noe riv ruskende galt både med kosthold og aktivitetsnivå? Ikke f*** om gener endrer seg totalt på 30-40 år...

Ikke levde vi på lavkarbo heller, det var brød til både frokost, skolemat og kvelds, og poteter og saus til middagen... Folk drakk til og med H-melk!

Hjemmebakte boller og vafler var noe vi kunne kose oss med, også på hverda, uten at noen maste om sukker, sukker, sukker...husker jeg..Og vi drakk SAFT,- til middag og H-melk til frokost og kvelds.Med O'boy på kveldene.....Men likevel, vi var slanke alle mann gitt:o)

Men vi satt jo og så TV fra 1800 til 1830 da...Og fra vi var hjemme fra skolen til vi la oss så måtte vi gjøre annet i resten av tiden..Var mye ute ja...Og ikke minst, REGELMESSIGE måltid...Har utrolig mye og si....

Jeg har alltid vært tynn hele livet og er fortsatt tynn, men kan jo nevne det at det var en sommer jeg spiste veldig mye på mc donalds og resultatet ut av det var at jeg fikk en god del med celleulitter. Og ikke smaker mc donalds maten det samme som den en gang gjorde. Burgerne er tørre og resten av maten syns jeg nesten smaker litt papp. Men er smak og behag i grunnen det.

Men som jeg leser her er det fler som mener at det feil å bruke kos og mc donalds sammen. Mange foreldre tenker vel det at de skal ut å spise for å kose seg så spørr de kanskje barna hvor de vil spise og da blir det mc donalds el hvem vet hva unga vil.

Dette er vel ment på mer til den ihuga McDonaldforsvareren....

Jeg er ikke supersunn av meg....Elsker min ferdigpizza, sjokolade og øl!!! Men de siste 4-5 år har jeg fått et mer bevisst koshold, uten at noe ekstremt har skjedd...Mer furkt og grønt, fulkornpasta fremfor vanlig, kylling/svinkjøttdeig fremfir storfe, litt sånn småtteri bare..Og jeg trener 4-7 dager i uka, fra 25 min til 2,5 time..

Vi er SJELDEN ute og spiser, men om vi drar på Kebabsjappa,kjøper pizzan på Egon eller McDOnald eller BurgerKing,- så har jeg de siste årene blitt uvel/syk etter og ha spist..Sist gang vi spiste slik "junk" var mcDonalds i Østersund for 2 år siden!!! EN burger, frittes og vann....Spiste min, og "Hjalp ungene"...Og plutselig,- BOM, stappmett....Så går det en stund, vi leker og er aktive og mageknipen kommer...Fryktelig.....Også blir man KJEMPESULTEN, etter knapt en time...Man blir så sulten at man nesten er kvalm, og det man har lyst på er noe søtt..Softis, sjokolade ett eller annet med MASSE sukker og MASSE fett..Samtidig sitter man der og VET man har nok mat i kroppen til å og dekke både denne dagens og neste dags behov. Var bare og holde sulten unna med vann, legge seg uten og spise mer og håpet at morgendagen ar bedre...FOr tidligere har jeg gitt etter for denne "sulten",- og det er IKKE bra...Man blir bare mer og mer sulten og etter søthungeren er dekt, får man lyst på noe salt OG fett..Potetgull f.eks.Også holder man på resten av dagen og våkner neste morgen skikkelig lat, urven, dårlig humør, magen funker ikke, og man har lyst på "JUNK!!!

SÅ ikke kom her og si at hurtigmat, hverken på McDonalds, burgerKing eller Egon eller annet sted, uansett "standard" er bra for oss..Fritert Chips og fintbrød på burgeren gjerne med en fet dressing ved siden av tar knekken på de fleste med normalt kostold,- tror jeg....SÅ jeg har rett og slett sluttet med det. Og er vi på restaurant så kjøper jeg"ordentlig" mat, fremfor burger og pizza, for jeg blir syk, rett og slett...Og skal vi ut og kose oss med barn og dette inkludere mat ut,- så kjøper vi heller en bigbite med grovbrød enn burger, alternativt drar på restauran hvor barna kan få noe annet enn pølse og chips eller burger med chips som eneste barnealternativ....

Annonse

Det er jo ingen som støtter foreldre som gir sine barn usunn mat i så store mengder at de blir tjukke. Men de fleste av oss vet at Mc Donads ikke har noe med denne overvekten å gjøre overhodet.

Det er litt sånn at alle snakker om hva de legger på seg og ikke i julen, det er ikke mellom jul og nyttår man skal passe på hva man spiser men mellom nyttår og jul ...

Nei, det var ikke HI som kommenterte et innlegg med mange feil i lenger nede, det var meg det. Mitt første innlegg var det 2. innlegget tror jeg om at overvektige faktisk er minst på Mc Donalds. Når noen så kommenterte til meg at "vi var feite" altså jeg og min familie skrev jeg lenger nede der hva vi jobber med og at vi ikke er overvektige, men at jeg ikke av den grunn er uten omtanke og empati fordet ...HI bør signere sine innlegg med nettopp HI.

16:46 er meg og jeg svarte til idiotsvaret jeg fikk på mitt første innlegg i denne tråden fra 16:40 der noen kalte min familie og meg for feit fordi jeg sa at overvektige sjeldent viser seg på Mc Donalds ...og jeg er IKKE HI for jeg ville aldri kommet med en påstand som dette. Mc D og fete barn ...aldri.

Det er JEG som er treningsinstruktør!!! Ikke HI. Fader altså. Jeg svarte dette med at overvektige er minst på Mc Donalds så å si Mc D er skyld i overvekten er feil. Jeg har overhodet ikke lite kunnskap om kosthold og helse. Det du sier sier du jo kun fordi du ikke aner hvem som har skrevet hva her inne fordi HI ikke signerer sine innlegg med HI ...Uff ...

Salatene er IKKE gode. De er tørre og dressingen man kan få smaker æsj og fysj og fy..Litt plastikk-aktig..

Joda, har prøvd det meste, og siden den maten jeg synes er god der gjør meg "syk", så lar jeg bare være og spise der. Og siden JEG blir uvel av den , antar jeg den ikke er bra for ungene min heller..

Andre folk må gjerne ta med mine barn og spise fastfood, er ikke hysterisk, men JEG spiser det ikke selv, da viljeg ikke pakke i ungene mine det heller...De vil forresten ALDRI spise der når de velger spisested..Helst gil de hjem grille mais og kyllingfilet, nå på sommeren iallefall:o)

Hahaha, jaggu ble du sinna restaurantsjefen.

Nå har det seg slik at jeg har over 10 år i samme bransje som deg, så ser overhode ikke ned på de som jobber der.

Og ja... Jeg klarer uten problemer å lage middag som inneholder ca 1/3 av kaloriinntaket, sunne fettesyrer i motsetning til hydrogenerte oljer, som brukes hos mcdonalds (joda, solsikkeolje inneholder også transfett, ikke bare palmeolje). Blander du dette med siktet hvetemel i burgerbrødet, så har du ei skikkelig bombe for kroppen. Produsjonen av insulin øker raskere enn den burde, som fører til at du tar opp alt dette fettet. I tillegg faller blodsukkeret under normalnivå etter en rask stigning, og du føler sult kort tid etter du har spist. Ingen kan overbevise meg om at mcdonaldsmat på noe som helst måte er likeverding med min hjemmelagde mat. Jeg synes ikke, en happymeal til barn inneholder ca 650 kcal, det er FØR du slenger på ketchup og is.

Hilsen 20:22

12:20... Lenger opp her har jeg lagt inn en link til en artikkel om salaten som serveres hos McD og Burger King. Les den, så ser du at salaten de serverer er like usunn som burgerne... Masse fett og salt blant annet. Men klart, om du vil lure deg selv til å tro at du er sunn når du spiser den dritten hos McD, så gjerne for meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...