Gå til innhold

Siden det er den store røykedebattdagen i dag. Kusinen min røyker og er gravid...

Anbefalte innlegg

og hun mener at jm har sagt det er bedre for babyen at hun røyker litt enn at hun er stressa og sur. Sier virkelig jordmødre sånt fortsatt, trodde de var hakket mer opplyst?

Hun sitter altså der i familieselskaper med struttende mage og røyker tett.

Vi er flere som har sagt at det der burde du absolutt ikke gjøre, men hun står på at det er hennes sak. Forsåvidt rett, men allikevel...

Hvordan snakker dere til gravide som røyker?

Fortsetter under...

begge mine svigersøstre og kjæresten til fetteren min har fått samme beskjed. de klarte ikke å slutte å røyke og JM sa det var bedre med en eller to enn å stresse seg selv og baby. det anbefales ikke å røyke sa de, men de kunne prøve å holde seg til de røykene som var nødvendige for dem på dagen. altså den til morgenkaffen og den etter middag f.eks.

jeg snakker ikke til dem på noen som helst måte. det er deres valg, og alle sammen i norges land vet at det ikke er bra å røyke når de er gravide, og de skal slippe å sitte å komme med unnskyldninger for at de røyker overfor meg. det er deres valg og jeg bryr meg lite.

Jeg snakker ikke til de som er gravide og røyker. Hvilken nytte skulle det gjøre? Eneste jeg lurer på er hvorfor de gjør det blant andre folk når de vet hvordan de blir møtt.

Jeg har forresten røykt 4 røyker i svangerskapet. Gjør det kun sammen med en venninne. Hun røykte ikke selv en eneste en, men jeg er altså så svak at jeg sier jatakk hver 6. uke når vi treffes. Er nokså sikker på at det ikke er verdens undergang, selv om jeg selvsagt burde latt det være. Hadde vrt utrolig flau om noen andre visste om det, og i alle fall om de såg når jeg gjrode det.

Hvordan jeg snakker til gravide som røyker? Hvorfor skal jeg snakke til dem på en spesiell måte? De er garantert klar over de negative sidene ved røyking selv og trenger da ikke at jeg maser om det samme? Hvis jeg skal gnåle på alle som gjør ting jeg ikke ville ha gjort så måtte jeg ha tålt det samme tilbake og det gjør jeg da ikke. Jeg er voksen og tar ikke imot kjeft fra andre så sant jeg ikke gjør noe ulovlig.

Det er nok det hun ville høre fra jm. Hun har sikkert vridd og vrengt på det til det punkt at jordmor bare har måttet kaste inn håndkleet. Hvis noen bryr seg om baby i magen røyker de ikke mens de er gravide (og starter ikke igjen etterpå heller).

Det er IKKE bare hennes sak? Babyen kan ikke snakke for seg, så noen må jo kjempe dens sak. Fatter ikke at folk fortsatt kan være så dumme og egoistiske at de røyker når de er gravide. Slemt og sykt!

Jeg sier hva jeg mener om noen jeg kjenner røyker med kul på magen. Jeg ville jo sagt fra om noen satt og slo ungen sin og, så man må kunne beskytte de ufødte også mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...