Gå til innhold

Tror vi har kjøpt for tynn madrass - HVA GJØR VI????

Anbefalte innlegg

Jeg tror f.. meg vi har kjøpt for tynn madrass. Vet ikke helt hva vi har tenkt med, men vi har kjøpt madrass på IKEA. Den er bare 8 cm tykk. Syns den kjennes grusomt tynn ut. Kan jeg kjøpe en skumgummimadrass og legge under den vi har kjøpt? Eller bør vi bytte ut hele madrassen?

Fortsetter under...

Hva slags madrass har dere kjøpt da, en skummadrass på 8 cm?

Vi har en ganske tynn skummadrass under vår Tempurmadrass, det er ikke meningen det skal være fjærmadrass under tempur.

Dere kan kjøpe en tempur overmadrass, det anbefales på det varmeste.

Har dere kjøpt en fjærmadrass på 8 cm, det finnes vel ikke? Men om det er tilfelle kan dere jo kjøpe en god overmadrass å legge over...

Vi har kjøpt denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90150288

Tror faktisk vi har tatt feil madrass i butikken...Tror jeg kjøper en god overmadrass å legger over. Er jo for dumt å sitte med to madrasser til en seng..

HI

Åh, det er til en baby? Nei, 8 cm er ikke for tynt. Men den såg ikke så veldig fantastisk ut. Mulgiheter for å bytte den?

Du bør uansett ha en tynn overmadrass på toppen som lett kan vaskes i maskin på 60 grader. Helst 2 stk. til uhellene er ute. Så har du tisselaken mellom madrass og overmadrass.

Har ikke mulighet til å bytte den nei. Kunne jo selvfølgelig prøvd å selge den. Har ikke tatt den ut av plasten. Må se hva jeg finner av overmadrasser. Har jo enda noen måneder på meg. Selv om jeg aller helst vil ha det på stell så snart som mulig :)

HI

Annonse

Uff, og på IKEA da... har samme erfaring med dem selv.

KJøpte seng til eldste, og pga at IKEA produserer alt selv, så måtte vi har deres madrass, deres sengebunn, og deres lakener og ditt og deres datt...

Vel.. Senga var bra den, men den beste og tykkeste madrassen kunne en kjenne sengebunnen under. Eldste fikk ikke til å sove i den senga, og fikk nattesøvnen ødelagt. Vi gikk over til rammemadrass, og siden har gullet sovet.

IKEA er billigproduksjon, og på ingen måte ment som komfortabelt eller for de som er ute etter kvalitet.

Tror nok ikke den er for tynn.. Husk at et lite barn ikke veier så mye... Vi har ikke så mye tykkere madrasser til våre små og de sover som noen engler :) Legg en tynn overmadrass over..det blir bra. Trenger ikke en rådyr tykk madrass bare fordi det anbefales i et blad...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...