Gå til innhold

Dere som har begge kjønn, tok det litt tid til å venne seg til å være både jente-mamma og gutte-mamma?

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten råtass som blir 2 når jenta vår kommer til verden. Jeg var egentlig veldig innstilt på å få to gutter av en eller annen grunn. Føler meg som en skikkelig gutte-mamma og nå skal det liksom komme en jente. Jeg vet jo ikke åssen jenter er. Får hele tiden høre i barnehagen og egentlig over alt, at min sønn er en skikkelig gutt. Og det er han.

Tenk om jeg får en jente-jente og en gutte-gutt.

Veldig rotete, men noen erfaringer?

Fortsetter under...

En baby er jo en baby,og like herlig og god uansett. merker jo ikke om det er gutt eller jente med en gang ihvertfall. Og merker en noen forskjell etterhvert så er det jo bare artig med forskjell:) Jeg har en gutt og en guttejente.

Eneste jeg syns var forskjell, var å stelle babyene nedentil ;) Jeg fikk gutt først, og så kom jenta med alle sprekkene og alt sånt. DET var ikke helt bare-bare :)

Nei. Barna mine er først og frems barn. Har en gutt på 3 år og ei jente på 3 mnd. Og jenta oppfører seg akkurat som gutten gjorde på den tiden, hun sover, skriker og spiser. Om hun en dag foretrekker dukker fremfor biler så skal det gå helt fint det også. Jenter er forresten like forskjellige som det gutter er, de blir ikke støpt i samme forma,

Ja, det tok tid, men så hadde jeg også tre gutter før datteren min kom og hadde vært gutte-mamma i nesten 7 år. Jeg ønsket meg jente, men det tok likevel tid å venne seg til at det faktisk kom en. Bare noe så banalt som å kle på babyen rosa og lilla klær is tarten var helt rart.

Ellers er det liten forskjell på gutter og jenter første 9-10 mnd'ene, og ikke sånn kjempestor forskjell etter det heller, men litt. Jeg merker faktisk forskjell selv om vesla bare er nesten 2 år, men dette er jo noe en venner seg til etterhvert. Du skal se du også venner deg til det, og synes det er kjekt å få jente også :-)

Babyer er jo ganske "kjønnsløse" det første året eller så, så du har god tid til å venne deg til å være jentemamma:)

Hos meg var det STOR forskjell på gutt og jente. Selv om storebrors leker låg fremme, var det aldri av interesse for lillesøster. Tror aldri hun tok i en bil - men dukker og bamser var stas fra ung alder:)

Barn er forskjellige, enten de er av samme kjønn eller ikke, og man lærere seg til med sin unge.

Masse lykke til:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...