Gå til innhold

Jeg trenger et snillt navn! hjeelp! takk (-:

Anbefalte innlegg

Min gutt har desverre en bestialsk og grusom historie på fars siden. I tillegg kommer han til å bli en kjempe av en mann når han blir stor... Vil ikke at han skal føle i fotsporene til sin familie på fars siden og trenger derfor sårte et veldig "snillt" navn til å begynne med. Kjempefint om dere kommer med de navnene dere ser for dere hører til en stor og snill type (-:

Her er mine forslag så langt, men trenger flere!!

Jesper, betyr skattemester

Felix, betyr den lykkelige

Fortsetter under...

EMIL minner meg alltid om en snill gutt....Gutten som gjør alt galt med mål for øye og bare gjøre godt:o)

Bibelske navn synes jeg personlig ofte er mindre "snille"....Vet ikke hvorfor.....

Og siden jeg muligens ble kjent med verdens snilleste mann/gutt da jeg var 18, så synes jeg KRISTIAN (skrevet på denne enkle måten) er et veldig snilt og positivt navn:o)

Annonse

Simon, Sondre, Trond, Bjørn ( Bjørn synes jeg passet godt på store bamser, har bare gode forbindelser med det navnet og ser for meg en snill stor trygg bamse av en mann når jeg hører det)

Bjørnar litt det samme.

Andreas passer også til en stor og staut kar, eller Anders.

Andrè betyr vel enkelt og greit mann.

Johannes er veldig fint og gir et positivt inntrykk. Ser da for meg en av de snilleste og største nabogutten da jeg vokste opp, han var den som beskytta, mens en som het Fredrikk var gatas skrekk.

Hei, ja er helt seriøs.. Hvorfor er liksom dette et "useriøst" spørsmål?? Selvfølgelig skal han få en god oppdragelse, uendelig med ubetinget kjærlighet og kunnskap, men han trenger jo også et snillt navn synes jeg... Han blir jo sansyneligvis en veldig stor og sterk gutt..

Annonse

Vet ikke om det er fikasjon eller fakta, men i Dinas bok av Herbjørg Vassmo så nevnes det at Benjamin betyr "lykkens sønn". Tror kanskje bok nr 2 i serien heter nettopp det også.... Lenge siden jeg har lest de, men har alltid syntes det var så fint - lykkens sønn; blir jo ikke mer positivt enn det :)

Herman syns jeg er et sterkt navn.

Trygt og passer til en snill og stor kar.

Andreas og..

Hold deg unna navn som er litt lagd, hvis du skjønner hva jeg mener, at dem høres litt nylaga ut uten at dem egentlig er det..

Liam, Leon, Nathaniel.

Ville heller ikke valgt et for spesielt navn, som alle kjenner igjen straks dem hører navnet. Eks tungvinte dobbeltnavn som Harald Johan, sjansen er stor for at man bare kjenner et barn som heter det, og hvis man forbinder noe negativt med navnet så vil man alltid huk navnet og ikke glemme den første assosiasjonen.

Ville ikke valgt overpopulære navn som Mathias, Sander, rett og slett for det er større sjans for at de blir et pøbelnavn fordi det er så mange som heter det.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...