Gå til innhold

Ang. brødskivespising og barnehagestart - hva spiste deres små da de begynte i bhg?

Anbefalte innlegg

datteren min er veldig nysgjerrig på brødskiver men er dårlig til å spise, blir mest at hun tygger og spytter ut. VI øver stadig på det, men må gi henne grøt i tillegg for at hun skal få i seg noe. Og grøten må hun blil matet med ellers blir det bare griseri.

Skal begynne i bhg om 2 uker, og jeg vet de serverer brød og pålegg til lunch. Bekymrer meg for om hun må gå sulten fordi hun ikke svelger brødet. Kan jeg be dem gi henne grøt? De har jo mange flere barn enn henne, så jeg kvier meg litt for å spørre, samtidig orker jeg ikke tanken på at hun skal gå fra frokost til middag uten påfyll. ... noen med erfaring?

Fortsetter under...

Selvfølgelig skal hun få grøt! Da eldste begynte i bhg var han 10 mndr, han hadde ingen tenner og fikk i seg svært lite brød. Han måtte ha grøt, og det var ingen problem. Barnehagen kjøpte inn både grøt og NAN og matet gutten min.

Min gutt er 14 mnd når han starter om 4 uker. Han har ingen jeksler ennå og det er ikke mye brød han får i seg. han spiser kanskje en halv skive, så begynner han å leke, spytte ut etc. Men med en skikkelig grøttallerken får han i seg masse og blir god og mett. Så får dette bli en overgang med litt brød og grøt ettersom. Dette får personale avgjøre.

Dette er overhodet ikke noe problem, å mate de minste med grøt og middagsglass er helt vanlig i barnehagen!

På avdelingen til minstejenta mi var det i fjor høst to små som fikk grøt og en litt større (2 åring med matvegring) som fikk grøt, fruktbeger o.l.

Personalet i barnehagen vil ikke se på jenta som strevsom, de jobber med barn og en del av jobben er bleieskift, mating, grøtlaging osv

De blir faktisk glad i ungene våre, og ingen har noe ønske om at barnet ditt skal gå sulten, de vil akkurat som deg ha mette og tilfredse unger ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...