Gå til innhold

Vil dere anbefale foret regntøy til høsten?

Anbefalte innlegg

Skal begynne i barnehage, og trenger et godt regntøy utover høsten. Vil dere anbefale det med for inni? Fleece har jeg sett, eller helt vanlig?

Det er som oftest kaldt i dette landet tenker jeg, men dere som har erfaring, hva er egentlig best?

Fortsetter under...

Jeg vil anbefalle troll sin regndress med ullfleece (fast for). Den kjøpte jeg til min sønn i fjor høst og det er en av de beste invisteringene jeg har gjort;) Fantastisk kvalitet, han kunne bade i sølepyttene og gutten var ikke våt en eneste gang. Barnehagen skryter uhemmet av dressen og de har bla sagt at den dressen er helt genial. Varm og god er den også;)

fleecen inni vil bli ganske tung når den er våt, og det trenger ikke være så behagelig. skal du kjøpe med fast for må du også ha en dress/sett til reserve på dager hvor det ikke er så kaldt at en trenger ull/fleece under. jeg ville gått for vanlig heldress og kjøpt en ulldress for å ha under på kalde dager! =)

Ville hverken valgt en med fòr eller dress. Mange dager det regner på høsten (eller våren) hvor det faktsik er varmt ute. Da kan du tenke deg hvor ubehagelig det er å gå med en foret regndress som entener hel eller todelt.

Dessuten er det veldig mange ganger barna ikke trenger regnjakke, men kun bukse fordi det kun er vått på bakken, gjerne med sol. Da blir det veldig klamt og varmt med hel foret dress. Tenk deg selv å løpe rundt i foret hel regndress i mange plussgrader.

Bedre å kjøpe todelt regntøy uten fòr, da kan barnehageansatte regulere med ulltøy/fleece under etter hva temperaturen er. Ikke minst kan man velge å la være å ha regnjakke på hvis det bare er vått på bakken og barna skal ut å leke.

Jeg har mange års erfaring fra barnehage. Vi anbefaler ALDRI hverken foret eller hel regndress!

Annonse

Jeg selv, er ikke spesielt fan av at barna år uten regnjakke. de blir våte oppetter arma uansett og klærne blir skittne og ofte vanskelig å få rene igjen. men jeg velger å sende med parkdressen til jentene hvis det bare er litt vått på bakken og ellers oppholds og litt varmere, har en som er regn og vindtett og tåler mye vann, og den er ikke klam og ekkel å ha på seg på slike dager. jeg liker heldresser fordi de ikke blir skittne oppgjennom jakken da. men det er jo min mening=)

Hei, jeg er den som svarte over, jobber i barnehage.

Jeg mente IKKE at parkdresser var klamt etc, men disse regntøydressene om du skjønner. De er klamme og utrolig upraktiske, selv om de aller yngste barna.

Regklær med fleecefor er geniale. Har det til min datter i barnehagen, hun er 4 år så det er mye leking med søle og i vann. Barnehagen har spurt meg flere ganger om hvor jeg har kjøpt regnklærne,for min datter var bestandig tørr og varm etter di hadde vært ute. mens de andre barne var våte og kalde. Skulle de bli våte så har de jo tørkeskap i barnehagene, tar ikke lang tid å få de tørr da..

I de mest grisete tidene av året blir regntøyet kliss bløtt hver eneste dag, da er det lite praktisk med det foret inni. Tar lang nok tid å tørke regntøy uten for inni. Da må du i tilfelle ha to sett så ungen kan bytte på..

Vi har vanntett parkdress (vi har Stormberg, men det er flere andre gode merker der ute også) pluss regntøy som ungene kan ha fleecetøy eller ull under.

Har veldig god erfaring med Reflex sitt regntøy, det er slitesterkt og bra. Men til de helt minste har jeg brukt regntøy fra Cubus, det er lettere og mykere bevege seg i. Det er ikke like slitesterkt, men det er stor forskjell på hvordan en 1,5 åring og en 5 åring sliter på tøyet så det er greit ;)

Jeg SVERGER til Reflex sine regndresser med flecce for inni!!

De er helt geniale, og holder virkelig tett.

Har 2 barn og begge har hatt dem i 2 sesonger nå, har kjøpt nye som passer til høsten.

Alt er kjøpt på salg på våren, genialt.

Beste dressene jeg vet om:))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...