Gå til innhold

Visste du at baby under 3 mnd med feber skal innlegges sykehus?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å jobbe på legevakten i sommer. Da har vi retningslinjer å gå etter.

Jeg satt og leste litt i dem her, og da sto det at barn under 3 mnd med feber alltid skal inn til lege, og at sykehusinnleggelse anbefales.

Hvorfor ikke gi beskjed om dette på føden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det svært få som følger den prosedyren, barnet vårt fikk feber på 40,1, dette 9 dager etter fødsel, dro til legevakta der vi bor, men de sa det ikke var noen fare, og ba oss dra hjem, gi stikkpille og kalde kluter, føden og fastlegen sa det samme. Om det derimot strakk seg over 3 dager, så skulle vi komme tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble innlagt på minuttet da jenta var litt over 2 mnd.

Ringte først legevakta for å høre hva de mente, som igjen sendte oss diekte til sykehuset.

Var ikke noe alvorlig med henne, men de ville ha en til observasjon uansett.

Dette var i Bergen i 08.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg visste det ikke når snuppa vår ble født, men fikk klar beskjed om at vi måtte komme med en gang da vi ringte legevakten når snuppa var 4 uker og hadde feber. Hu hadde bare 38,5 men de sa at så små barn skal alltid sjekkes av lege når de har feber.. fra legevakten ble vi sendt rett til ullevål for innleggelse - og der måtte vi være med til de hadde funnet ut nøyaktig hva som feilet snuppa..

Traumatisk opplevelse, men veldig trygt og godt å bli innlagt og å føle at de virkelig tok det på alvor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine hadde feber et titals ganger før 3 mnd. Ikke blitt innlagt. Ikke kommet inn til lege alle gangene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...