Oktoberbabyen Skrevet 20. juli 2011 #1 Skrevet 20. juli 2011 Hvordan vet man om man har hatt en tidlig SA?
lillevidunder Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 Hei! Spørs hva du mener med tidlig da. Jeg hadde en SA i uke 6+4, og blødde noe helt forferdelig. Fikk beskjed av legen at det ikke trengte være en SA,men fikk time på sykehuset for UL og undesøkelse for å se om det var noe igjen i livmoren... noe det ikke var desverre. Vet ikke om det var noe hjelp men. Måtte også ta blodprøver for å se om det var hcg igjen.
Oktoberbabyen Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2011 Trodde vi kanskje hadde fått alt til å klaffe denne gangen, og mensen var litt over to uker etter forventet ankomst, før jeg plutselig fikk en blødning som var mye kraftigere enn noen gang, og med mørke klumper i.. Hadde ikke somlet meg til å teste, så vet ikke om jeg var gravid før...
anna t Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 Ring fastlegen din og si at du tror du har en spontanabort, og be om hcg-testing. Da tar de blodprøve med 2 dagers mellomrom, og ser om du hcg i blodet stiger eller synker. Hvis det stiger er du gravid, hvis det synker har du mest sannsynlig hatt en sa. Og hvis du ikke har hcg i blodet, var du ikke gravid i utgangspunktet. Hvis du tar en hjemme-graviditetstest nå, vil du jo kunne se om du har vært gravid da, i så fall vil den nok være positiv uansett om du har mista eller ikke. Hvis mensen er to uker forsinket, vil det antakelig si at du kan være ca 6 uker på vei. I så fall kan hjerteaktivitet evt påvises ved ultralyd. Men har inntrykk av at de fleste leger vil sjekke hcg først. Har inntrykk av at en sa kan oppleves ganske forskjellig, både mht til smerter og blødninger, så det er vanskelig å si bare ut fra en beskrivelse. Blødning trenger ikke bety sa heller da, så ville helt klart sjekka. Lykke til.
SiljeEjlis Skrevet 20. juli 2011 #5 Skrevet 20. juli 2011 Trist å høre :/ Mista selv 18 juni, Blødde noe helt forfærdelig og hadde store magekramper og blod med svarteklumper og slim i.. Og så kjente jeg en boble eller noe som var på vei ut i fullfart.. Sånn opplevde jeg det iallefall.. Jeg tror egentlig vi jenter bare vet at vi er gravide ofte og har man hatt mensen endel år så kjenner man jo ofte forskjellen på normalen.. Jeg pleier ikke å blø så mye men hos meg fossa det (rant nedover lårene) Samboeren min kom jo opp til meg før jeg sto opp, helt forskrekket og hvir i ansiktet, så ut som han hadde sett ett spøkelse.. Men neida han skulle vaske klær og fikk seg et skikkelig slag når han så alt blodet. (han viste jeg mista men trodde ikke jeg blødde SÅ mye.. )
Oktoberbabyen Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. juli 2011 Legekontoret mente det ikke var nødvendig med blodprøver, for resultatet av lap-en 1 juni viste at sjansen for at jeg skulle bli gravid av meg selv var så mikroskopisk så de tvilte på at jeg hadde vært gravid, så vi skulle bare fortsette å leve som normalt til oppfølgingstimen 1 sept.. jeg er veldig usikker på hva som skjedde, testet negativt på graviditetstest nå tre dager etterpå, så utfra det dere beskriver så var jeg kanskje ikke gravid likevel.. Men det som sitter igjen og gnager er jo svaret fra legekontoret.. Når jeg pratet med legen på sykehuset etter lap, så sa jo de at alt var normalt, det var god passasje, normalt med egg og ingen grunn til at jeg ikke skulle kunne bli gravid.. Og mannens sædprøver har jo vært perfekte iflg riksen.. .. så hvem av legene er det da som ikke har fortalt sannheten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå