Gå til innhold

noen trøstende ord

Svf

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 29 år. Jeg har 3 gutter fra tidligere forhold. Han har 2 gutter.

Jeg er i et forhold sammen en fantastisk mann, han og jeg har fleipet i det siste hvor koselig det ville vært om vi fikk vårt eget barn . Han har sagt til meg at det hadde vært koselig med en liten en . Etter sommerferie så tok jeg test 18 juli.

Den viste positiv, jeg ble glad med en gang men samtidig lei meg. Tok en abort med min kjæreste akkurat 8 mnd siden den dagen jeg tok testen.

Jeg er 3-4 uker på vei .

Vi har prøvet og snakke om og beholde og det og ta abort. Siden jeg tok abort medisinsk sist vet jeg ikke om jeg vil igjennom en abort til.

Hva om jeg tar det bort ? Og angrer etterpå og kanskje ikke kan bli gravid igjen.....

Jeg har grått i 2 dager i frustrasjon.

Min samboer sier det heller mest på abort. Siden mine 2 minste barn er små enda på 3,2 år. De eldste guttene er 8,8,10.

og at vi bor her vi bor. At jeg ikke har fast jobb.

Han sier til meg om jeg bare hadde blitt gravid 2-3 år. Det hadde passet bedre for han.

Kan noen komme med noen gode råd ? Eller om noen har vært igjennom noe av det samme ...

Hva kom dere frem til ?

Fortsetter under...

Når ville det egentlig har vert den perfekte tiden da? Finnest noen gang den perfekte tid til å få et barn både mht hva som passer best for mor, far, øvrige familie, livsituasjon, arbeidssituasjon osv osv? Tror at dersom man jager etter det perfekte tidspunkt, slik som din mann her sier, (hadde passet bedre om 2-3 år) så tror jeg aldri den tiden kommer. da er det kanskje andre faktorer som spiller inn. Søsken som trenger spesiell oppfølging for en periode, bytting til ny jobb, nyetablert med nytthus.... Jeg tror at dersom man har blitt gravid, har tak over hode, og kjærlighet å gi sine barn så finnest det ikke en mer perfekt tid:)

Dette valget kan ingen andre ta for deg/dere. Dette må du og din mann søke svaret på sammen, for her finnest ingen fasit. Lykke til med situasjonen deres. Kanskje dere sammen burde ha snakket med en uavhengig fagperson?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...