Svf Skrevet 20. juli 2011 #1 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg er en dame på 29 år. Jeg har 3 gutter fra tidligere forhold. Han har 2 gutter. Jeg er i et forhold sammen en fantastisk mann, han og jeg har fleipet i det siste hvor koselig det ville vært om vi fikk vårt eget barn . Han har sagt til meg at det hadde vært koselig med en liten en . Etter sommerferie så tok jeg test 18 juli. Den viste positiv, jeg ble glad med en gang men samtidig lei meg. Tok en abort med min kjæreste akkurat 8 mnd siden den dagen jeg tok testen. Jeg er 3-4 uker på vei . Vi har prøvet og snakke om og beholde og det og ta abort. Siden jeg tok abort medisinsk sist vet jeg ikke om jeg vil igjennom en abort til. Hva om jeg tar det bort ? Og angrer etterpå og kanskje ikke kan bli gravid igjen..... Jeg har grått i 2 dager i frustrasjon. Min samboer sier det heller mest på abort. Siden mine 2 minste barn er små enda på 3,2 år. De eldste guttene er 8,8,10. og at vi bor her vi bor. At jeg ikke har fast jobb. Han sier til meg om jeg bare hadde blitt gravid 2-3 år. Det hadde passet bedre for han. Kan noen komme med noen gode råd ? Eller om noen har vært igjennom noe av det samme ... Hva kom dere frem til ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143413992-noen-med-tr%C3%B8stende-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondie Skrevet 20. juli 2011 #2 Del Skrevet 20. juli 2011 Uff dette kan ikke være noe god følelse. men syns det er litt rart at dere har snakket om ay det hadde vært koselig med en sammen også blir du gravid og nå diskuterer dere abort? jeg tror jeg aknskje ville tatt en prat med en lege. for det er jo slik at hvis man tar flere aborter så kan det gjøre at man ikke kan få flere barn siden. men det bør heller ikke ha noe påvirkning. men dette er jo et utrolig stort steg når dere faktisk har 5 barn fra føra og en fantastisk familie helt sikkert. husk at de også vil bli påvirket oppi alt dette såd et ikke blir et typisk "kjærlighetsbarn" som bare dere to har lyst på. det er tøft med barn og særlig når dine er så små. Håper dere finner ut av det. og dere akn nesten ikke gjøre annet enn å prate sammen. først og fremst om dere vil ha flere barn i det hele tatt og hvordan dette vil påvirke hverdagen deres. for det er klart at det blir nok mest tøft for deg å gjennomgå en abort og kunne tenke på det etterpå! masse lykke til og vet ikke om noen av ordene hjalp. håper dere finner ut av det innen kort tid og slår dere til ro med avgjørelsen:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143413992-noen-med-tr%C3%B8stende-r%C3%A5d/#findComment-143414042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kth Skrevet 20. juli 2011 #3 Del Skrevet 20. juli 2011 Hei! Forstår godt at du er frustrert og usikker...men dersom dere har snakket "litt" om å få barn så ser jeg ikke helt hvorfor du/dere tviler nå? Ja dere har jo flere barn, du ikke fast jobb etc...men dette visste dere jo begge om? Dersom dere ikke ville ha burde dere jo brukt en form for prevensjon? Eller dere gjorde gjerne det? At han mener det passer bedre om 2-3 år mener jeg er en tullete ting å si....passer ofte gjerne aldri helt uansett! Vi har jo alltid unnskyldninger for hva som kunne vært anderledes og hvordan vi skulle ønske ting var - og veldig ofte er gjerne ikke ting bedre år etter på, bare anderledes! Jeg har selv tatt abort tidligere og det har alltid vært en bekymring for at jeg ikke kunne bli gravid igjen. Jeg ble gravid igjen, men dette er umulig å vite.....Jeg vet ikke hva du tenker men jeg får følelsen av at når jeg leser innlegget ditt så heller typen din mest mot abort mens du ikke...dersom dere får barnet kommer dere ikke til å ofre det en tanke at det ikke passet så godt nå. Uansett hva du/dere velger så er det vel lurt at om dere ikke er sikre på at dere ønsker barn sammen så beskytter dere dere godt fremover så slipper et barn å bli "laget" for å så bli tatt bort. Barnet er den uskyldige oppi dette. Ikke misforstå meg, jeg vet ikke hvordan din situasjon er eller har vært, men slik jeg ser det i forhold til min tidligere abort så var jeg ung og dum, og lærte at en abort var noe jeg aldri skulle utsette meg selv for eller et uskyldig individ for igjen. Man vet at har man sex uten beskyttelse kan man bli gravid. Neste gang skulle det være et planlagt og ønsket barn, og dersom jeg/vi klarte å drite oss ut igjen så fikk vi ta konsekvensen av det. Og en slik konsekvens vil aldri uansett oppleves som negativ senere for når man først har fått barnet vil man jo aldri ønske at det ikke var der. Som sagt ikke tro jeg mener deg, jeg bare lufter mine meninger, men det blir i mine øyne feil å velge om man vil ha barnet eller ikke etter man er blitt gravid, dersom man har mulighet til å bestemme dette sammen før man blir det.... Lykke til med valget deres, og følg hjertet ditt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143413992-noen-med-tr%C3%B8stende-r%C3%A5d/#findComment-143414115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå