april79 Skrevet 20. juli 2011 #1 Skrevet 20. juli 2011 ...Men skal si det tar tid! Begynte med rier i går ettermiddag, ca 1 min pr ri og intervaller på 13-45 min. Med andre ord: ingenting etablert. Så jeg gikk og la meg, fikk sover helt greit til ca 6, stod opp og registrerte at slimproppen er i ferd med å komme ut. Riene var en liten periode på rundt 15 min intervaller, men så roet det seg igjen... Blir litt sliten av å gå sånn... Dette er tredje fødsel, og de to foregående fødslene har gått mye raskere unna. Lurer på hvor lenge det skal gå før jeg evt tar kontakt med kk. Hååååååper det skjer mer action av seg selv snart! Vil veldig gjerne få min lille sønn i armene nå!
Astro - 27.07.11 Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 Kjenner meg igjen. Jeg venter nr. 3 og kan ikke huske at de to andre hadde så mye kynnere/rier og mensmurringer i så lang tid i forveien... Har 1 uke igjen til termin i dag... og er rimelig klar!
april79 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2011 I know! Har hatt masse kynnere i ca tre uker nå, men det er helt tydelig at dette er av helt annen karakter. Har nettopp hatt intervaller ned i ti min, så jeg krysser fingre. Lykke til! Det blir spennende dette her:)
Sololight Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 Lykke til! Kanskje du har baby i armene i løpet av dagen! :-)
april79 Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2011 Åååå... håper på det:) Jobber med riene, så jeg gjør det jeg kan i alle fall:)
april79 Skrevet 26. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2011 JA!! Jeg fødte en nydelig gutt som skal hete Andreas 20.juli (på termin) kl 21.13 i badekar på Storken på kk i Bergen. En fantastisk opplevelse! Kom på klinikken ca 18.00 med 1-2 cm åpning. Kl 20 hadde jeg 5-6 cm, kl 21 hadde jeg ca 8-9 cm, og så ble han født i vann 21.13. Det ble en helt overveldende og fantastisk opplevelse! Kan anbefale badekar til ALLE! Så nå bare koser vi oss, hele familien på fem:) Lykke til til dere som går og venter! Dere har så utrolig mye å glede dere til!
Cocopuffs Skrevet 26. juli 2011 #8 Skrevet 26. juli 2011 Hei april79 Ser at du har født på storken i Bergen, og i badekar.. Det har jeg også så lyst til, så lurte på om du kunne fortelle litt mer om opplevelsen? Ringte du opp på forhånd for å gi beskjed at du ville føde i vann? Jordmoren min har sagt det, at jeg burde gjøre det..
april79 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 27. juli 2011 Hei Cocopuffs. Kan anbefale badekar på det aller sterkeste! Jeg har født tre ganger, og det var uten tvil den fineste fødselen (den i badekar)!! Mannen min var litt skeptisk (med tanke på hva som kommer ut i vannet under fødselen), men også han syntes at dette var den fineste fødselen. Vi ringte på kk da riene var regelmessige, sånn som er vanlig. Vi snakket ikke om hvor jeg skulle føde da. Det tok vi da jeg kom til kk. Jeg fortalte i resepsjonen at jeg ville føde på Storken, og det var ingen problem. Da vi kom opp på Storken, ble vi møtt av en jordmor som het Krestine. I tillegg til helsekortet mitt, hadde jeg med et brev med mine tanker omkring fødselen. Dette leste hun nøye igjennom. Jeg hadde ikke skrevet at jeg ville føde i vann, bare at jeg ville bruke badekar som smertelindring. Da hun hadde lest brevet begynte hun å tappe i vann i badekaret og spurte ganske snart om jeg ville føde i vannet også. Jeg ble litt nervøs og kunne i kke svare helt med det samme. Da kunne hun fortelle meg at hun hadde veldig god erfaring med badekarfødsler og hadde selv født i badekar. Hun syntes det var en flott opplevelse, og mente at de babyene som ble født i badekar også er mye mer rolig etter fødselen enn andre barn. (Jeg kan i alle fall bare skrive under på at min en ukes gamle sønn er en meget rolig liten fyr, så kanskje det er litt derfor? Hvem vet?) Hvis du får jordmor Krestine, er du unasett veldig heldig! Hun var helt fantastisk for meg! Så avgjørelsen om badekarfødsel ble faktisk tatt inne på selve fødestuen. Og det er noe jeg aldri vil angre på! Jeg kan føye til at riene og fødselen gikk som en drøm, uten en eneste rift! Og tiden som barselkvinne har vært veldig fin. Formen er kjempefin. Om dette har noe med selve badekaret å gjøre vet jeg ikke, men alt er jo med på å påvirke hele totalbildet av fødselsopplevelsen. Jeg håper du leser dette før du skal føde, og at du kan få en like fin opplevelse som meg! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå