Gå til innhold

Dere som bare vistte at dere var gravide etter EL...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! Vil først takke alle dere som tar tid å lese innlegget mitt, spesielt til dere som orker å svare..:)

Har hatt EL mellom 14-16 Juli.. Og idag har jeg hatt så mye symptomer at jeg nesten er helt sikker på at det har klaffet. (Men tør ikke å håpe for mye).

Har vært prøvere i 2år.. Men jeg ble operert for snart 1år siden, hadde store cyster på høyre eggstokk.

Vil gjerne vite hvilken symptomer dere hadde de dagene etter EL? Er veldig takknemlig for svar! =)

Sommerklem fra:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Nå skal det jo sies at det er veldig individuelt hvordan det foregår for hver enkelt me jeg kan hvertfall snakke for meg selv.

Venter nå barn nr 3 og aner ikke hvor langt jeg er på vei men vi tror jeg er noe rundt 10 uker...

Med nr 1) Var bare mensen borte, kom en svak svak blødning og det var det. Skjønte det bare og tok en test som da var positivt. Fikk ingen dillaer i svangerskapet annet enn kaffe latte :P

Nr 2) Fikk jeg alle symptomer på menstruasjon, smerter dagen før, pms (:P), men mensen kom ikke... Mistenkte det i mange dager før jeg tok en test men da jeg tok den var dn positiv

Nr 3) Alle symptomer på menstruasjon, menssmerter, humørsvigninger, og et utrolig spisebehov! Måtte knaske på noe hele tide. Så ble jeg kvalm, når det roet seg ned igjen snoket jeg i skap og skuffer etter no snacks :P Ga seg 1-2 uker etter da når jeg skjønte hva som kunne være på ferde. Tok jo da test og den var positiv...

Skrevet

Vanligvis får jeg litt menssmerter samme dagen som jeg får mensen, men da jeg ble gravid hadde jeg sterkere menssmerter enn vanlig lenge før jeg ventet mensen, og over flere dager. Var ganske sikker på at jeg var gravid da. Tok en test dagen etter forventet mens, og den var positiv :)

Skrevet

Allerede en uke etter EL, altså rundt tiden da egget fester seg til livmoren, så blir kondisen min voldsomt dårlig. Alle tre ganger jeg har blitt gravid har jeg skjønt det da. Jogger mye, men akkurat da klarer jeg knapt jogge en kilometer. er så fascinerende at kroppen skal reagere så heftig på noe så lite :)

Lykke til!

Skrevet

Heia,

Jeg svarer kun ut fra min opplevelse som førstegangsgravid. Jeg har aldri opplevd menssmerter (heldig der). Jeg hadde eggløsning 23 juni og 4 dager etter sov jeg utrolig dårlig og gjespet og var konstant trett, hadde utrolige "bobler" i magen, tregmage, noe lukt fra morgenurin og puppene var veldig ømme i løpet av førstkommende uke. Siden dette skjedde ca 1 uke før jeg forventet mens begynte jeg å ane at noe var på gang, siden jeg aldri har hatt noe menssmerter og synest dermed det var rart å utvikle det i godt vaksen alder! Uka jeg forventa TR var metalsmaken i munne mer fremtredene, magen var laus og treg om hverandre, og puppene ble helt enormt ømme. Alt dette kunne også vert menstrasjonsmerter, så beste indikasjon er jo at den aldri kom 9 juli:) Jeg har da lang syklus. Testet ca 2 dager før ikm, og hadde svak svak strek.. ble sterkere 2 dager etter ikm.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Eg opplevde festesmerter.. Murring og smerter i magen,lenge før mens,d har eg aldri ellers. Følte og på heile kroppen at eg var gravid. Vanskelig å beskrive;)

Skrevet

Så hyggelig at så mange har kommet med sine erfaringer..:)))) Jeg sitter her og har tendens til hodepine og begynnende kvalme hele tiden.. Også småspiser jeg døgnet rundt, syns jeg er sulten konstant!! Men som sagt så har jeg blitt "lurt" av kroppen min før.. Men nu er det leeenge siden jeg har hatt sånne symptomer..:) Så det dukket opp et lite håp for meg..

Hadde utrolig MYE slim under eggløsningen, men vi hadde sex dagen før slimet kom.. Gubben måtte på oppdrag, så han va ikke hjemme akkurat den dagen.. Så nu e vi spent på utfallet..:) Gutten våres på snart 5 år har lenge ønsket seg søsken, siden det ikke e så mange unger i våres nærfamilie.

Ha en god dag alle sammen! =)

Skrevet

Ønsker deg lykke til , og håper det får det utfallet dere ønsker:) Ventetiden mellom el og ikm er utrolig lang og kjenner meg godt igjen med at man går å føler og kjenner på kroppen; er det noe her eller ikke?? Utrolig spennede tid!

Skrevet

Mine opplevelser er som følger (gravid med nr 3) :

- Rundt den tiden egget fester seg har jeg hatt en urinlekasje med alle tre (er aldri plaget med dette ellers) ei heller i graviditeten

- Skyllebøtter med kvalme som forsvinner like fort som den kommer.

- Løs mage

- Stikking i magen

Er vel de symptomene jeg har hatt før mensen har uteblitt helt og jeg har fått bekreftet graviditet ved test.

Får håpe du har en liten spire i magen din! Ønsker deg masse lykke til :)

Skrevet

Med lille tulla mi på 3 mnd så var det utrolig sterke mensensmerter, ingen mens, stikking i livmora, etter hvert en voldsom kvalme...

Nå er mensen 10 dager forsinket og har samme symptomene...hmm :)

Skrevet

jeg tok el-test så om jeg merket det eller ikke er jeg litt usikker på, men jeg er sikker på at jeg følte det da den satt og tenkte "fy søren, nå er jeg gravid"

om dette er sant eller ikke, får jeg jo aldri vite, men kan sverge på at jeg kjente det i magen.

Skrevet

1000 takk for mange hyggelige svar jenter! :) Sååå hyggelig, og samtidig spennende å lese..:) Jeg får ikke tankene ut av hodet mitt at jeg kanskje kan være gravid, jeg tenker på det hele dagen!! Har tom. begynt å spise og oppføre meg som en gravid, hehe..:) Droppet vinen som en venninne hadde kjøpt inn til grillfesten idag..hehe.. I tilfelle..:)

Klem:

Skrevet

jeg hadde ingen grunn til å tro at jeg kunne være gravid da jeg nettopp hadde tatt ut hormonspiralen og hadde hatt sex kun 1 gang etter det med kondom. Kun 1 uke etter spiral ble tatt ut fikk jeg positiv test. Men jeg bare følte det på meg, det var helt rart, jeg skulle på fest og kjente at nei, jeg kan ikke drikke alkohol, jeg må ta en test for å sjekke at jeg ikke er gravid. Og vips, testen var positiv den. Sjokkert.

Lykke til til deg da, håper du er gravid siden du ønsker det så sterkt. Det er en velsignelse å kunne få bli mor, jeg føler meg veldig heldig som blir gravid så lett.

Skrevet

Hei igjen! Ja da har du vært veldig heldig miepia30! :) Var også heldig med første, ble gravid 3 pp allerede..:)

Har hatt veldig urolige bein de to siste kveldene.. Vet ikke om det har noe med graviditet å gjøre.. Har vært mye i aktivitet i helga. Også har jeg hatt blodsmak i munnen igår kveld.. Jeg håååper på det beste! :) Har ikm til helga..

Hilsen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...