Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Lille Ailo på 3 uker tror jeg trener til VM i gulping .. Han gulper etter hvert måltid og de fleste gangene er det sprut gulp Han får delvis mm og mme. Når folk sier at små babyer bare trenger 4-5 skift og det ikke kan skjønne hvorfor han har så mye klær, må jeg smile litt for her går det 3-4 skift på en dag . Storebror var også en stor gulper . Noen flere ?
kvinne29-m/tvillinger Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 Jeg har tvillinger og de gulper MYE begge to! De er 6mnd nå og har gulpet mye hele tiden. Jeg har også tenkt på dette med 4-5 skift...det bruker jo jeg på hver av mine hver dag Så med to stk her har jeg et stort forbruk av bodyer hver dag
sanne11 Skrevet 20. juli 2011 #3 Skrevet 20. juli 2011 Knøttet her er en storgulper også Han sprutgulpet den første måneden, etter det så ble det "vanlig" gulp. På det meste så brukte vi 10-12 klesskift pr dag i tillegg til masse smekker. Til tross for all gulpingen hadde han en bra vekt oppgang så det var ingenting å gjøre med det. Når han var litt over 4 måneder så startet vi med grøt (fikk bare mm før det) og nå når han er 6mnd gulper han litt mindre. Bruker "bare" 3-4 klesskift pr dag. Noen tips fra meg: Vil anbefale smekkene fra nameit, siden de tåler masse gulp før de blir våte helt igjennom. I tillegg så er gulpkluter helt uunnværlig her i huset (har sikkert 40 stk, men etter to dager er det tomt) Jeg pakker også med masse klær dersom vi skal være borte en hel dag, fyller stellevesken med klær. Husk ekstra yttertøy,og ikke minst: Ekstra topp til deg selv. Så gjennstår det bare å prøve å slappe av og ta det med godt humør (haha, lett og si når han gulper ut nattklærne for 3 gang på et kvarter) Husk at det må gå over en gang, i allefall det jeg prøver å trøste meg med. :-)
*Andrine* Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 Ja, vår frøken gulper mye hun har fått diagnosen reflux av barnelegen og går på medisiner for dette. Gulper mindre med medisiner men er ikke gulpefri men derimot har hun ikke smerter lenger. Altså ved reflux får de syresmerter/halsbrann av gulpingen. I hverstefall kan de visst få hull på spiserøret. Vår frøken hadde normal vektøkning og jeg slet med å få helsepersonel til å forstå at noe var feil. Hun gråt mye, orket ikke ligge bakover, sov nesten ikke (våknet etter et kvarter), og måltidene gikk nærmest i et. Når vi kom til barnelegen ble vi tatt alvorlig han sa at før var man ikke klar over hvor store plager enkelte barn har av dette. Og tydeligvis er ikke alle klar over dette idag heller, helsepersonel altså. Etter 2 uker med medisin fikk vi en jente som smilte mer en hun gråt og sov mer en hun spiste - deilig for oss alle! Altså mange barn gulper nok mye uten å ha reflux og det er helt ufarlig. Dersom de er utilfreds og gulper/kaster opp (det som kommer opp er ferdig fordøyd) ikke bare etter måltidet men helt frem til neste måltid ville jeg bestilt time hos en barnelege. Det har ihvertfall gitt oss en ny hverdag og et lykkeligere barn!
hero778 Skrevet 20. juli 2011 #5 Skrevet 20. juli 2011 Ja her er deyt også en gulpejente.. Mye plagsomt for mor men tror ikke det er plagsomt for baby på noen måter Hun er straks 4 mnd nå, til fredag Håper det hjelper når hun får noe fast føde.. hun får kun NAN nå
Håpefull77 Skrevet 20. juli 2011 #6 Skrevet 20. juli 2011 min jente er også sånn, hun er snart 12 uker. Vi må snart sende sofaene på rens.................. bruker et hav av gulpekluter hver dag, flere smekker og flere klesskift. I går måtte jeg bytte 3 bodyer før vi kom oss vekk fra stellebordet. Men om han sprutgulper så må du følge med på vektoppgangen. For det kan være andre årsaker til det som må ha medisinsk oppfølging. Jeg skjønner heller ikke det med bare 4-5 skift. For det er dagsbehovet vårt også. Heldigvis har vi arvet klær fra 2 og låner av ei. I tillegg har jeg kjøpt en del. Det går unna. Men nå er det ikke alt av det vi har arvet som er like pent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå