Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #1 Del Skrevet 19. juli 2011 Svigerinnen min med familie skal til syden om få dager, og har i lengre tid vært veldig frampå om at vi må være med til neste år.. Som hun sa "Det er jo bare å spare litt hver måned, så får dere også råd..." Vi har aldri vært i "syden", og hverken min mann eller jeg har noe stort ønske om å dra dit heller, men vi har absolutt råd! Det siste jeg kunne ha tenkt meg er å dra på ferie sammen med dem, skal jeg reise til "syden" så blir det en rolig strand i f.eks. Hellas eller en romantisk by i Nord-Italia, jeg drar ikke til Kreta eller Sunny Beach for å treffe naboen!.. Flere som styrer unna charter og de største turistplassene i "syden"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #2 Del Skrevet 19. juli 2011 Hater charter og sydenferie! Hater fulle nordmenn i syden! Elsker sommeren på hytta, liker opplevelsesferier som er skreddersydd etter våre ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #3 Del Skrevet 19. juli 2011 Kan ikke fordra varme, hadde jeg skulle reist til syden hadde det ikke blitt om sommeren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #4 Del Skrevet 19. juli 2011 Søstra mi som har god råd reiser alltid til syden. Hun mener at også vi kan få råd til en sånn tur, utenfor sesong, ulike destinasjoner etc. Jeg kan ikke si jeg er veldig sugen, og vi bruker nok like mye om ikke mer på våre mer uortodokse ferier, ingen tvil om det. Ungene hadde sikkert likt det, det er jo avslappende og det er jo luksus. Jeg har overhode ingenting i mot en slik tur, MEN det er jo så mange andre alternativer, dessuten må ferier brukes litt konstruktivt, famili MÅ besøkes, hus må males, verandaer lages, utsikt skapes etc. Og så er det å mange andre ting vi har lyst til også, ikke bare sol og bading. Har bare fem ferieuker vi, og må prioritere og da blir det andre ting som vinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #5 Del Skrevet 19. juli 2011 Vi har reist til "syden" hvert år de siste 7-8 årene. Perfekt ferieform for oss:) Barna storkoser seg i varmen, bader og spiser is, foreldrene storkoser seg, bader og slapper av:)Hele familien sammen hele døgnet i 14 dager - får det ikke bedre enn det:) Om man velger hotell og reisemål med omhu, slipper man unna både fulle nordmenn og svensker:) På alle våre turer har vi til nå ALDRI sett en full turist (i fjor var det en brisen bergenser på hotellet vår èn kveld, og han var bare glad)! Det er helt greit at forskjellige folk har forskjellige ønsker for ferien, men jeg blir så sliten av ferie-snobbene - de som aaaaaldri reiser til syden, nei man må da mye lenger avsted, og helst til et eksotisk reisemål som få har hørt om! Det er også helt greit, men hold meningene for dere selv!! Og ikke rakk ned på andres valg! Harry eller ikke - vi elsker feriene våre og kommer nok til å være charterturister i mange, mange år fremover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #6 Del Skrevet 19. juli 2011 Flott at dere trives med å reise til syden, hadde vært trist om dere hatet det, men alikevel reiste.. Vi trives veldig godt med vår type ferie, men blir gaaaal av alle frelste sydenfarere som absolutt skal omvende oss til å tro at sydenferie er toppen av feriekransekaka.. Joda, vi har råd, men nei, vi har ikke lyst, er det så vanskelig å forstå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #7 Del Skrevet 19. juli 2011 Herregud. Feriesnobber? Fordi man ikke liker "syden"? Hjelpe meg for et utsagn! Det er forøvrig et velkjent problem med dritafulle nordmenn i "syden". At du ikke spotter dem forandrer ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #8 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg har faktisk kun vært en gang på typisk turiststed, og det var første gangen jeg reiste. Etter det, har jeg valgt steder ikke alle reiser til, og for meg er det sånn jeg liker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #9 Del Skrevet 19. juli 2011 01.01 her. Klart det er greit at ikke alle liker å reise til syden:) mitt poeng var bare at ikke alle charterreiser trenger å betyr stappfulle strender og fulle nordmenn:) Men hver sin lyst og heldigvis for det. Med feriesnobber mener jeg de som absolutt må rakke ned på oss sydenfarere, kalle oss harry og lite spennende. Tror det må bunne i dårlig selvtillit at man stadig må rakke ned på andre menneskers valg. En sydentur for oss fire kommer fort opp i 60 000,- med alt, så synes ikke det er en simpen ferieform jeg da:) Og det med å spotte drita nordmenn kommer vel litt an på hva du oppsøker da....vi er som regel hjemme på hotellet i 23 tiden, og det er kansje for tidlig for Ola Dunk....men så lenge jeg ikke ser noen, er det heller ikke et problem for meg:) Synd du følte deg truffet, 01.26.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #10 Del Skrevet 19. juli 2011 Hjelpe meg for en oppførsel. Jeg følte meg slett ikke truffet. Jeg blir bare satt ut av mennesker som i all sin selvrettferdige harme er mer fordomsfulle enn de de lar seg provosere av. Stein og glasshus og sånn. Gro litt selvtillit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #11 Del Skrevet 19. juli 2011 Næmmen kjære lille da....selvrettferdig harme? Jeg er da ikke harm på noen! Står for det jeg sier om feriesnobber på samme linje som matsnobber for den saks skyld...altså mennesker som rakker ned på andres valg. Føler ikke at jeg har gjort det her, så det med sten og glasshus ble vel litt malplassert? Og jeg synes det er fint at man er forskjellige - tenk så trist om alle skulle være.....nærtagende foreksempel;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #12 Del Skrevet 19. juli 2011 Og her kommer du med hersketeknikkene Fabelaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #13 Del Skrevet 19. juli 2011 Nå når ungene er små (under 5 år) finnes det ingen bedre plass en hytta:) Der har vi hav, skog, en bondegård i nærheten, ikke langt til by og ellers alt man kan ønske. Klart man kan håpe på bedre vær, men å slippe å stresse med trøtte barn på fly, barn som ikke tåler varmen så godt osv er bare herlig. Så får de "store" opplevelsene komme senere:) Er også enig med hun som får tyn her oppe, feriesnobber er bare så ukoselig. Vær trygg på valget du tar, og drit i de andre:)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #14 Del Skrevet 19. juli 2011 Takk.....ja, jeg ER fabelaktig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2011 #15 Del Skrevet 20. juli 2011 Vært på charterferie en gang, og det gjør jeg aldri igjen! Skal jeg reise utenlands så blir det til en plass som ikke er et typisk turiststed. Nei, foreløpig sverger jeg til ferier her i Norge, og barna har trivdes på hver eneste ferie her hjemme i Norge også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2011 #16 Del Skrevet 20. juli 2011 LIker heller å ta med barna på opplevelser, være seg alt fra fornøyelsesparker, dyrehaver, aquarium, fisketurer, jakt, sjøliv, camping, utforske skog og fjell. Å utsette dem for 40+, synet av fyll og faenskap, drasse dem på lange flyreiser mens de er små er uaktuelt. Når de blir større og alle er litt oppe i skolealder så skal vi reise å oppleve ting, jungel, stepper, templer, kultuer osv. Ikke jævla billigreiser til et forfylla syden som ikke lever opp til forventningene. Jeg hater å sole meg på stranda eller bassengkanten, vil jeg ha farge så tar jeg 20-30minutter solarium i uka jevnlig, holder huda frisk og gylden året rundt uten å risikere solskader og hudkreft. Barna har opplevd mye i sommer, uten at vi har vært utenfor norden, de har badet i sjøen, sett løver og tigre, ridd på hest, minstebarnet har fisket sin første fangst på stang, de har vært i fornøyelsesparker, badeland, på tivoli. De har vært på fjellturer, tatt både ferge og tog. I det hele tatt had en svært innholdsrik ferie, med mye å minnes og flere hundre bilder de kan kose seg med, et par timer med filmklipp og mange gode historier vi foreldrene kommer til å minne dem om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 20. juli 2011 #17 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg skjønner ikke at det er noe å krangle om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2011 #18 Del Skrevet 20. juli 2011 Elsker våre charterturer..Gran Canaria, Rhodos, Mallorca...Ha-ha.. Elsker sol og varma, elsker og bade...men den VIRKELIGE grunnen til at jeg reiser til "syden" er nærmest garanti for fint vær.....Drar man på ferie i Norge, Sverige og delvis også Danmark, så vet man aldri været..Man KAN ikke planlegge neste dag, man må ha et alternativ for hva man skal gjøre i knallsol og varme, et alternativ for sol, men kaldt, et for overskyet, men varmt, et annet for kaldt, vått og surt.....OGså må man vente til litt utpå formiddagen før ENDELIG avgjørelse for man vet ikke om det letner eller skyer til...Jeg VIL ikke bruke tid på og planlegge allverden når jeg er på ferie..Jeg planlegger nok i helger og hverdage....I "syden" kan man ha 2-3 alternativ og gjøre OM det blir litt stygger vær en dag.. Elsker også og reise legg, i "syden" holder en lite koffert lenge for ei uka, i Norden må man ha med en koffet til ulikt skotøy som dekker alt mulig vær og vind. Min mann MÅ ikke til "syden"; men jeg er direkte værsyk,- når jeg har ferie, så vi har blitt enige om at vi prioriterer det..Og barna ELSKER og bade og liker varme og vi koser oss veldig.EN uke"syden" og et par-tre kort turer (2netter) på hytte, telt eller i campingvogn, og vi har det supert!!! Drømmer ikke om syden for syden sin del, men forde været er så stabilt..Gi meg stabilt vær i norden og jeg drar lett på 2 uker campingferie i Sverige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2011 #19 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg har absolutt ingen ønske om sydenferie, og det har heldigvis ikke min mann heller. Vi er i midten av 30 årene og har aldri vært i syden. Våre ferieturer går som regel til fjellet i norge, diverse familieparker, sverige og danmark. Storkoser oss på tur, og har aldri følt behovet for syden eller andre varmere strøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2011 #20 Del Skrevet 20. juli 2011 Mannen vil til syden, men ikke jeg. Har vært der utrolig mange ganger, siste oppholdet på Gran Canaria varte i 3 mnd. Gikk lei. Sliter også med flyskrekk, og jo lengere tid det tar fra jeg fløy sist jo verre blir den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2011 #21 Del Skrevet 20. juli 2011 Samme hvor vi reiser/er bare det blir ferie med bading, sol opplevelser. I År har vi vært noen dager på camping, kose oss, vært på hytte, ellers hjemme gjort masse og koset oss. Men nesten år skal jeg har tre uker i et sydenland og kose meg med varme og sol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2011 #22 Del Skrevet 20. juli 2011 Jepp, fabelaktig ufin i diskusjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2011 #23 Del Skrevet 20. juli 2011 Blant kollegaene mine virker jo jeg i allefall helt utenfor som ikke ønsker å bestige enhver fjelltopp jeg ser heller... Alle har sin smak for hva de ønsker å gjøre i ferien! Men sol og varme i dette trøstesløse været er jo nokså greit å ønske seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2011 #24 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg drømmer om sydenferie, men ikke om sommeren. Den vil jeg tilbringe i vakre Norge! Vi reiser til syden om vinteren og styrer unna alle steder de selger VG og norske kjøttkaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2011 #25 Del Skrevet 20. juli 2011 Vi reiser til "syden" for første gang i år. Jeg har ikke vært siden jeg bar barn. Gleder oss VELDIG. Syns det har vært magert med sommer her i år, så det skal bli godt å få sol, varme og vann på kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå