Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #1 Del Skrevet 19. juli 2011 Håper noen har erfaring eller gode råd. Ettåringen har fått for vane å våkne 30-60 minutter etter å ha lagt seg på kvelden. Hun virker lys våken og står i sengen og gråter når vi legger henne ned igjen. Jeg har som regel vært sta og tvunget henne tilbake i seng, gitt litt melk og sunget litt og stort sett har hun sovnet igjen. Men i en periode har jeg vært borte på kvelden og mannen min har gitt opp og tatt henne opp. Da holder hun det gående til midnatt eller lengre før det er mulig å få henne i seng igjen. De siste to ukene har det skjedd omtrent hver kveld og ingenting nytter utenom å ta henne opp. Når hun først sovner kan hun sove til 9-10 på morgenen. Hun sover en gang i løpet av dagen, som regel en times tid fra 12.30-13.30. Begynner å bli sliten av aldri å ha noe tid til annet enn å løpe etter ettåringen, litt voksentid ville vært deilig. Noen som har råd til hvordan snu trenden? Og ikke foreslå å la henne skrike seg i søvn, for det kommer jeg aldri til å la skje. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143413536-barn-1-%C3%A5r-som-v%C3%A5kner-opp-igjen-etter-%C3%A5-ha-lagt-seg-p%C3%A5-kvelden-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #2 Del Skrevet 19. juli 2011 Er hun ordentlig mett når dere legger henne? Kveldsbad kan også funke. Når hun gråter, ta henne opp. Legg henne ned igjen når hun har roet seg. Da vil hun sikkert begynne å gråte igjen, gjenta helt til hun er rolig når du legger henne. Dette kan ta laaaang tid de første kveldene. Når hun ligger rolig, men våken i senga, kan du gjøre det som funker best for deres datter. For vår sønn er det å synge en sang eller to og simpelten sitte der til han har sovnet. Som regel tar det bare noen minutter, han er sliten og trøtt av gråt og "krangling" med mammaen/ pappaen sin :-) På denne måten lar du henne ikke gråte, men du tar henne ikke ut av rommet heller. Vi har hatt et par slike tørner i det siste, først etter sykdom, så etter ferie. Første kvelden holdt vi på i 2 timer, neste kveld 20 minutter, tredje kvelden la han seg med en gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143413536-barn-1-%C3%A5r-som-v%C3%A5kner-opp-igjen-etter-%C3%A5-ha-lagt-seg-p%C3%A5-kvelden-hjelp/#findComment-143413615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå