Gå til innhold

Da har vi bestemt oss for å prøve på nr. 2 :)

Anbefalte innlegg

Jeg er litt spent på hvordan dette vil gå, da jeg har veldig uregelmessig mens :/ Har hatt menstrasjon 4 ganger i år.

Første dag i siste menstrasjon var 3.juli, når har jeg eggløsning da?

Andre prøvere her, eller noen med tips? ;)

Førsten var ikke planlagt ;)

Fortsetter under...

Hvis du har uregelmessig syklus er det umulig å si noe om når du kommer til å ha eggløsning.

Eggløsningen kommer normalt sett 14 dager FØR neste mens.

Du får gå til anskaffelse av eggløsningstester og tolke evt tegn kroppen din kan gi deg(press/murringer i eggstokk området og økt utflod) og ha hyppig sex, hver 2-3 dag.

Du kan også finne mye info om syklus og eggløsning på denne siden: www.pernille.info

Vanskelig å si når neste eggløsning er i og med at du har uregelmessig mens. Vil anbefale deg å kjøpe en clearblue fertilitetsmonitor. De er mer presise enn vanlige eggløsningstester og er billigere om det tar noen måneder. Dessuten kan du selge den etterpå.

Anbefaler deg IKKE å kjøpe ClearBlue fertilitetsmonitor om du har ustabile sykluser. Den ber deg teste på mellom dag 11-19 i syklusen og hvis den ikke får positiv ber den deg heller ikke teste videre. Jeg har prøvd den og har også uregelmessig syklus. Dessuten koster monitoren 1300,- og 400 kr for 20 teststrimler, så dette er et dyrt alternativ. Anbefaler deg derimot å kjøpe billigstrimler på e-bay, koster ca 1kr per styk hvis du kjøper stor pakning...Bestilte nettopp 100 stk;-) Har lett kunne finne eggløsningene mine med disse.

Takk, for svar :-)

Da tror jeg må kjøpe meg en 100pk. jeg og.

Men skal man ta slike tester flere ganger om dagen, eller er det et spesielt tidspunkt man skal ta slike på?

Har aldri prøvd dette før.

HI

Annonse

Slet veldig med uregelmessig mens jeg også, alt fra 1-9 menstruasjoner i året.

Orket ikke å betale masse for el-tester, så jeg gjorde det på gamle metoden. Sjekket tempraturen min hver morgen til samme tid, FØR jeg sto opp av senga, fulgte kroppens språk (murringer/stikkinger og utflod/el-slim)

Alt ble ført inn i en kalender, etter to runder, så satt spira :)

Jeg må bare spørre jeg, dere har akkurat bestemt dere for å prøve på nr. 2, og du er allerede i gang med testing for å finne ut når du har eggløsning?! Hva i alle dager skjedde meg å ha sex for å kose seg? Skal du bare pule når du har eggløsning, kun for å lage baby? Er forholdet bra nok til å få en til da, hvis dere kun skal ha sex i eggløsningstider?

Nei helt seriøst, jeg hadde droppet de strimlene og bare kost meg. Om et halvt år kan du heller vurdere det om du ikke har blitt gravid innen da. Snakk om å gjøre ting vanskelig fra første stund.

Har jeg sagt at vi skal ha sex kun når jeg har eggløsning?

Men siden jeg har så uregelmessig menstrasjon kan det være lurt å finne ut når jeg har EL siden vi skal prøve å bli gravide.

Og det var ikke slik at vi akkurat har bestemt oss. Vi ble ikke enige i kveld, så måtte jeg logge meg på meg en gang for å skrive det her.

HI

Ehm, nei den ber deg ikke teste på dag 11-19, min ber meg teste dag 6-26 om den ikke finner EL.. Med sykluser på opptil 90 dager, så er den ikke noe tess, dessverre, men om man har sykluser på ca 42 og mindre er den veldig grei!(Virket de to gangene jeg har hatt tilnærmet normal syklus)

PCOS-Hilde

UNNSKYLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrev ikke du at du skulle forlate mannen din her inne for noen dager siden?? Og at du skulle få han sterilisert?? + en hel del anna dritt... Jeg håper både for mannen din sin og et evnt barn sin skyld at du ikke blir gravid.. Du har nok rot i livet ditt fra før tror jeg!!!!!!!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...