Gå til innhold

Trenger råd: Har en skolestarter som suger på tommelen. Trenger gode råd..

Anbefalte innlegg

Hva gjør man for å venne av med dette? Det er jo ikke bare på nattestid, men store deler av dagen. Ganske fortvilet. Har ikke orket å mase om dette, da jeg håpet at det skulle løse seg av seg selv uten mas.

Nå skal barnet begynne på skolen, og det hadde vært greit med avvenning før den tid. Er jo bare 1 mnd igjen!

Hjelp..

Fortsetter under...

Er et helvete å avvenne med tommelen!

Derfor det er så greit med smokk, den kan vi bare kaste, litt vanskeligere med tommelen som er tilgjengelig hele tiden ;)

Bestevenninnen min klarte ikke slutte hun, på dagtid sluttet hun selvfølgelig, men tok den i søvne til vi gikk på ungdomsskolen. Resulterte i regulering ...

Av tingene hun prøvde var:

Plaster på tommelen.

Sånn neglelakk som smaker vondt (er vel for de som tygger negler?)

Vanter

Forskjellige såper og kremer på tommelen

Men du må jo prøve å motivere han til å slutte på dagen da, plager jo ingen andre enn tannstillingen hans at han tar den på natta, men begynner han ikke tenke det er flaut å ta den på dagen?

Hvor får man kjøpt go'negl da?

Har prøvd å motivere!!! Prøvd med klistremerker og premier, og gudene vet hva.

Neida, kan leve med natt-totting, men vil ikke at barnet skal suge på tommelen på skolen! Det er ikke for min del, men barnets.

Jeg vet det er enklere med smokk, men barnet tok aldri smokk som broren, vi prøvde lenge å venne til faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...