Gå til innhold

Tidlig ultralyd..Noe alle skal ta?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har litt lyst, men ikke sikker på om det tilbys i Tromsø. Men holder med en tidlig UL for min del.

grunnen til at jeg vil gjøre det er at jeg har forholdsvis høy alder, men ikke høy nok til å få det tilbudt automatisk. Så greit få sjekket at alt er OK...

Gjorde det ikke i forrige svangerskap.

Forøvrig er ikke hyppige UL noe eksperter anbefaler, man vet ikke nok om virkninger på forsteret ennå.

Annonse

Kan jeg spørre hva du skal skjekke på tidlig UL?

Jeg fant ut for noen dager siden at jeg er gravid. Jeg har nå lest at jeg skal regne fra første dag på siste mens, stemmer dette?

Isåfall er jeg i min 5 uke.

Jeg kunne tenke meg å ta en tidlig UL for å se at det er friskt (beklager hvis dette støter noen)

Er det noen som vet når man skal ta en slik UL?

Det er en god del tvillinger i familien, så det er vel i hovegrunn det jeg skal sjekke :-) Også er det jo veldig kjekt å få høre at hjertet slår, da får man kanskje enda litt mer bekreftelse på at det er noe inni der =) Så er det jo greit å få vite at alt er i orden da :)

Tidleg UL er ikkje noko alle skal, det er i grunnen ganske få, har eg inntrykk av (men dei som er på tidleg UL høyrer eingjerne oftare om). :)

Sist var eg ikkje på tidleg UL, men denne gongen skal eg forhøyre meg litt. For vi er i ein slik livssituasjon at det blir heilt umuleg for oss å klare oss dersom vi skulle få eit barn med spesielle behov. Det har vi verken resursar, energi eller økonomi til. Sjangsen er liten for at noko er gale, men tenkte å høyre med jordmor, for å skjekke mulegheitene. Det ville gitt meg vesentleg færre bekymringar.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...