Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #1 Del Skrevet 19. juli 2011 samboeren min eier huset vi bor i, vi har et barn sammen og han har 2 fra før:) Vi bor på en kjempeliten plass med 2000 innbyggere ca.og jeg vil ta meg en utdannelse som jeg mest sannsynlig ikke får brukt her..dvs jeg må flytte. Mannen nekter å flytte pga jobben hans(noe han kan flytte på), han har familie og venner her... de andre 2 barna hans bor andre steder så det er altså jobb, famile og venner for hans del at vi bor her. Jeg har også familie her, men jeg har så lyst på denne utdannelsen og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det!!! Noen gode tips?Noen som har vært i en slik situasjon?:S Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143413116-utdannelse-og-en-mann-som-nekter-%C3%A5-flytte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #2 Del Skrevet 19. juli 2011 Du må ta et valg og lære deg leve med valget! Enten flytter du fra mannen din og lever ut dine private drømmer uten han, da må du lære deg å leve uten han. Du må leve med at barnet ditt blir boende langt fra pappa og alt det medfører av problemer med samvær osv. Men du får utdanningen din. Eller så blir du hos mannen din, lever et lykkelig familieliv men med en jobb som bare er nestbest. Da slipper du bryte opp en familie, barnet ditt får vokse opp med foreldrene i samme hus, og du må akseptere at du aldri får den utdanningen og la være bli bitter for det. Jeg mener disse valgene bør tas FØR man stifter familie, men det hjelper ikke for deg å være etterpåklok så du må bare velge. Vi hadde også noen sånne runder i og med at vi er fra forskjellige kanter av landet. Her endte det med at vi slo oss til på hans hjemsted, det har ikke alltid vært lett, men siden jeg valgte å gifte meg, få barn med og kjøpe hus med denne mannen visste jeg at dette ble hjemstedet mitt for resten av mitt liv! Jeg har det bra her selv om jeg selvfølgelig lengter hjem innimellom, men valget er tatt og det er for sent å snu på det, ingen vits å sette seg ned å bli bitter. Finn ut hva som er viktigst og hva du kan leve uten, så må du finne glede og energi i de positive tingene som inngår i valget ditt, og la være å dvele ved de tingene du ikke kunne få. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143413116-utdannelse-og-en-mann-som-nekter-%C3%A5-flytte/#findComment-143413173 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå