Gå til innhold

Frihet over materielle goder

Anbefalte innlegg

Det er mitt livsmotto.

Jeg vil heller ha lav inntekt og ikke ha fast 100% jobb, enn å være samfunnstrell for å jobbe bort mye av livet. Det er ikke verdt de tusenlappene ekstra det gir i måneden, synes jeg.

Nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg faktisk ikke trenger å jobbe mer enn 50% og det takker jeg for hver dag! 2-3 dager med jobb i uken og fri ellers, DEILIG!

Høre bilene starter grytidlig om morgenen og jeg kan bare snu meg under dyna og slumre videre.. idyll!

Samfunnet har blitt sånn at de fleste, som ikke ser utenfor boblen og følger strømmen og bare lever a4-livet, jobber 100% fordi "det er sånn".

Liker man det livet, så for all del. Men er man missfornøyd, gir ned og ta livet med ro :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143413034-frihet-over-materielle-goder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har langt fra noe A4-liv, men har ikke valgt det selv. Kan heller ikke bare gjøre som jeg vil, samme hvor mye eller lite penger jeg har. Jobbe ute kan jeg ikke, men har helse som en arbeidshest.

Jeg har barn med handikap..........

Så valg er ikke alltid noe en har.

Mener du "frihet FRA materielle goder"? :)

Jeg er veldig energisk av meg jeg da, kunne ikke falt meg inn å kaste bort livet med å ligge under dyna store deler av tiden :) Liker å komme meg opp om morran og på jobb. Har jo helger og ferier, det holder for meg med fri.

Dessuten liker jeg å ha god råd. Liker å ha råd til å kjøpe det jeg har lyst til, og samtidig kunne sette penger på bok for å trygge fremtiden til barna mine.

Godt man er forskjellig, hadde vært kjedelig om alle likte helt de samme tingene.

Jeg elsker jobben min, og det varierer fra år til år hvor stor stilling jeg har, men kunne overhodet ikke tenkt meg å jobbe bare 50 % og gire ned og ta livet med ro, som du sier. Fyttigrisen, så kjedelig, da!

Dessuten er det innmari greit å tjene brukbart, slik at jeg har råd til det jeg har lyst på. :-) Det føles også veldig meningsfylt å kunne dra på jobb hver dag.

Vi har så god råd at en av oss fint kunne gått hjemme. Men det kunne ikke falle meg inn. Elsker virkelig jobben min. Den gir meg daglige utfordringer som jeg vokser på og som gjør at jeg føler meg tilfreds. Heldigvis har jeg en utdannelse som passer veldig godt for min personlighet sånn at jeg kunne være så heldig å få en slik type jobb. Å gå hjemme og sløve er det verste jeg vet. Synes permisjonstida er uendelig lang.

Har forresten ikke noen stressende hverdag overhodet, masse tid til avslapning og familie. Synes ikke unger er stress og mas og har aldri merket noe til tidsklemma. Synes faktisk jeg har det topp!!!

Penger er jeg lite opptatt av, så det er ikke årsaken til at både jeg og mannne jobber fullt. De ender stort sett i banken og der står de og råtner...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...