Gå til innhold

melkeallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vår søte tulle er 2,5 mnd nå og har vært mye plaget av gulping og halsbrann!!! Har hatt drøye kvelder med mye skriking. De siste to ukene har det roet seg både med gulping og grining...

Vi ble henvist til gastropoliklinikk og kommer derfra nå!!

Der mener de det er melkeallergi...altså kumelk, og jeg bør holde meg unna alle melkeprodukter!!!!! Men hun er jo bedre??? syntes det er litt drastisk...

Noen med lignende erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har ei jente på snart 11 mnd som har kumelk protein intoleranse. Jeg oppdaget det ikke før hun var rundt 4 mnd og skulle begynne med grøt. Da sluttet jeg helt med produkter som kunne inneholde melk til jenta mi. Kan vel og sies at vekten hennes ikke hadde økt så mye som den burde fra hun var født. Ofte under 100 gram i uka.

hun ble så utredet hos en allergi lege hvor det ble tatt blodprøver og prikktest. Disse var negative, så man kunne derfor utelukke allergi, men på grunn av symptomene fikk hun diagnosen kumelk protein intoleranse. Både allergien og intoleransen er vanlig å vokse av seg. Forskjellen er at melke allergi ofte kommer sammen med atopisk eksem og senere astma.

Jeg ble og rådet til å kutte ut ALL melkeprodukter i min kost siden jeg ammet. Alt av melkeprodukter jeg inntar går over i morsmelka og kan være der i opptil 14 dager. Jeg har testa litt selv og spist melkeprodukter (mat med smeltet ost) ved et par anledninger. Begge gangene kom reaksjonen hos jenta mi 2 dager etter og varte i to dager. Da med mye luftsmerter og uro. Når jeg da vet hvor enkelt jeg kan forebygge at jenta mi skal få luftsmerter så er det verdt det.

På + siden kan jeg og føye til at melkefri diett for meg endelig har ført til vektnedgang. Kg satte veldig godt på inntil jeg begynte med dietten. :)

Gode nettsider som man kan ta en titt på er http://utenmelk.no/ og http://allergikokken.no/

Lykke til!

Gjest Madolyn
Skrevet

Og om du heller føler for å gå over til mme på flaske for å slippe unna melkefri diett så kan jeg skrive under på at den melkefrie varianten av mme; Nutramigen; smaker DRITT! Den lukter/smaker faktisk så vondt at jeg ikke fikk meg til å gi det til babyen min; kasta heller spannet som kosta 300 kroner.... Lukta rett og slett råtten... et eller annet... Har lest på nettet at mødre bruker å ha i masse sukker for at ungen i det hele tatt skal spise det, eller bruker et par uker på å venne dem til smaken... Takke meg til melkefri diett!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...