Gå til innhold

Hvorfor skal alle her inne ha alt så billig?

Anbefalte innlegg

Er stadig innlegg her inne om hvordan ha billigst mulig ferie, gratisbiletter,etterlysning av tilbudskoder, hvordan spare ditten og datten. Hvorfor ikke betale det en vare koster?

Er selv glad i å spare penger, men jeg tar ferieturen etter lommeboken.

Her inne leser jeg om dem som sover i bilen for å komme til svigerforeldre som bor på en annen kant av landet - og det for å få mat av dem. Hvorfor reise når man ikke har råd?

Hvorfor heller ikke spare de bensinpengene, og gjøre noe annet gøy?

Eller er det slik i de fleste hjem at man skal oppleve mest mulig og betale minst mulig.

Selv har jeg bare ikke det behovet. Får jeg ikke tilbudskoden til H&M sin nettside så kan jeg allikevel bestille - kanskje ikke så mye, men verden går ikke under for det om.

Har jeg ikke råd til ferie så har jeg ikke råd. Jeg trenger på død og liv ikke finne meg et telt for å overnatte - bare for at jeg også har vært på ferie. For her inne leser man ; Hvilke sparetips kan dere hjelpe oss med. Vi har ikke råd til ferie, men vil til syden allikevel.

Har dere dårlig råd jenter?

Fortsetter under...

Man trenger ikke ha dårlig råd for å ønske å spare litt.

Selv handelr vi det meste på salg, men når vi er på ferie så koser vi oss og tar oss råd til å nyte ferien. Reisen er stort sett betalt i forveien, men da reiser vi feks ikke på de dyreste bilettene på ferger, fly osv. Vi bruker egne nettsider og diverse medlemskap som gir fordeler og rabatter.

Når vi handler feks byggvarer ol, så benytter vi kontaktnettet og handler der vi får mest avslag i prisen. Da vi handla nybil så handla vi et sted der vi er gode kuner, og dermed får god rabatt og mye med i prisen. Sånn fortsetter lista.

Vi følger våkent med, handler feks gaver og ting ungene ønsker seg når det er gode tilbud, der har vi spart mange tusen på å forhøre oss og sjekke rundt på nett, butikker osv.

Det er kun ødeland, tosker eller folk som har for mye penger som ikke tenker litt sånn.

Vi er slett ikke gjerrige, men fornuftige. Takket være det har vi lite lån, feit sparekonto, god egenandel i eiendomsverdi og stor økonomisk frihet.

Joda, det finnes en mellomting. Jeg er for å spare, men ikke for å tigge.

Føler det er mye tigging her inne da...."Noen som har biletter til Legoland de vil gi bort? Vi har dårlig råd". Jeg mener; Har du råd til å reise til Danmark har du ikke dårlig råd.

Jeg synst ikke dette handler om å være smart og spare, jeg tenker mer at denne personen er lite gjennomtenkt.

H.I.

Da er jeg enig med deg. Å tigge er lite sjarmerende, bortsett fra å spørre om klær eller å låne penger (da tenker jeg venner eller familie imellom). Å spørre etter rabattkoder syns jeg også er helt ok. Rabatt er alltid stas:-)

Å dra på ferie til Danmark er ingen nødvendighet og har man ikke råd så tar man teltet med og drar til nærmeste fiskevann isteden. Og har man dårlig råd så burde man ikke bruke de siste kronene man har på en tur til Danmark eller en helg i London. Da sparer man dem og bruker de på noe man trenger i hverdagen.

18:40

Jeg har på følelsen at du er meg du sikter til, det var vel du som svarte på tråden min her forleden hvor jeg spurte etter sparetips til en bilferie.

Vi har egentlig ikke dårlig råd. Men - jeg er revmatiker og er under omskolering. I fjor fikk vi baby og jeg var i fødselspermisjon som gikk ut for halvannen måned siden.

Jeg søkte om å gå tilbake til vedtaket jeg hadde på AAP og fikk det innvilget. Men har siden det ikke fått en krone. Var senest på NAV i dag for å høre hva som skjer. Sosionomen sjekket opp i saken og sa at jeg har gjort det jeg skal, det er hos dem det har stoppet opp.

Men så har det seg sånn at neste uke blir bestefaren min 90 år. Tanten min og onkelen min feirer sølvbryllup og en annen tante skal gifte seg neste lørdag.

Alt dette skjer selvsagt i hjembyen min, der jeg ikke har vært på 2 år. Selvsagt har jeg lyst til å dra der og feire alle disse dagene med familien min.

Selv om jeg ikke har penger.

Selv om det betyr at vi må ligge i telt, og ha med medbragt mat på turen.

Selv om vi må spinke og spare og vri på krona.

Forhåpentligvis kommer pengene jeg har krav på, men jeg kan ikke stole på det.

Jeg ringte bestemoren min i forigårs og måtte forberede henne på at vi ikke kan komme. Kan ikke gamble på penger jeg ikke vet kommer!

I dag ringte bestefaren min og tilbydde å betale for turen slik at vi kan komme.

Det takket jeg pent nei til, det skal ikke væe nødvendig å bli sponset opp der.

Synd for barna våre, men i god dib-ånd får jeg vel si at vi fortjener ikke noe bedre når jeg er så dum at jeg går på AAP og penger fra staten.

Annonse

Tigging er uting, har man ikke råd til å feks reise, shoppe eller bor seg i hjæl i alt for dyr bolig så kan man had det så godt.

Kjenner til de som utad skal virke så velykkede, så de handler dyre merkeklær, kjører fancy bil og hjemmet ser ut som et interiørblad, til syden skal de minst en gang, helst to gang i året, mens kredittkort gjelda vokser dem over huet.

Status blir fort vel kostbart. Synes i grunn samfunnet vårt i dag er horribelt overfladisk. Har man ikke siste Reimadressen til ungen, rette interiørtrenden, og ikke minst en Volvo, Audi eller noe i den duren så er man "fattig".

Takke meg til sunn fornuft og nøkternhet. Finnes andre verdier her i verden enn at alt skal være så forbanna perfekt og flott, ser jo ofte hvor det bærer henn med ekteskap og forholda til de som lever på den måten.

Folk burde slappe mer av, nyte livet og stresse ned jaget.

Vi har dårlig råd med bare en inntekt som er i nedre sjikt også. Men vi vil jo gjerne delta i livet, ikke bare sitte hjemme å sutre.

Vi reiser hverken til syden eller danmark, men spiser first price produkter og arver klær. Beklager virkelig dersom dette støter deg, ikke meningen å ødelegge sommerhumøret ditt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...