Gå til innhold

Bruker dere mye penger på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi bruker aldri under 10.000,-

Da regner jeg med alt vi handler i matbutikken, så vaskemidler, bleier, dopapir o.l er også med på denne regningen.

Vi er to voksne og fire barn, to av dem gutter i verste voksealderen, de spiser som hester!

Lag middagslister for minst 1 uke i gangen og handle hovedsaklig etter denne.

Jeg handler hovedsaklig 1 gang i uka. Supplerer kanskje 1 gang hvis vi trenger mer melk, brød el frukt. Men siden jeg har handlet på denne måten en stund, så vet jeg omtrent hvor mye som går med i løpet av en uke.

Kjøper f eks kjøtt og fisk på tilbud og fryser(og er flink å bruke, ikke bare lagre!)

Annonse

Kjøp store innkjøp når det er tilbud og frys ned. Kjøp billigvarer som firstprice landlord etc (utenom de som har palmeolje...grøss)

Handle i sverige hvis du har mulighet til det.

Sett opp liste og gå på butikken 1 gang i uken.

2 voksne og 4 barn, bruker som regel ca 12 000 -12 500 kr hver måned på mat og husholdsningsartikler som vaskemidler, shampo, såpe osv. Da spiser to av barna like mye som voksne, noen ganger mer. Vi har middagslister og handler helst bare en gang i uken med litt etterfyll av ferskvarer. Ikke kjøper vi mye dyr mat heller, men vi er opptatt av å spise sunt. Fatter ikke at noen kan ha et sunt kosthold og bruke så lite som 4000-5000 kr i mnd på mat når de er 2 voksne og 2 eller flere barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...