lykkesky Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 I hele dag har jenta sparka og vridd på seg. Har også til tider stikkende følelse i underlivet, som om jeg er på vei til å tisse på meg. Og føler babyen bruker hodet som et borr ned i bekkenet. Er 36+7 i dag. Er det noen som vet om dette er normalt? Jeg er engstelig for at hun ikke skal ha det bra, og derfor rører så mye på seg.. Vet man skal bli engstelig om det blir lite liv, men hos meg er det da motsatt.. Noen som vet, som evt. kan berolige meg? Kan det være at jeg bare modnes? Dette er 2. svangerskapet mitt, førstemann ble født 3 dager over termin.
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 20. juli 2011 #2 Skrevet 20. juli 2011 Vet du om hodet er festet? På meg så var det verst når hodet festet seg. Og i ettertid har lille mini inni her tatt helt av.. Blei også litt bekymret, men JM sa at hvis babyen ennå klarer å røre så mye på seg, så er det rikelig med fostervann som gjør det mulig for babyen! Men hvis du har merket stor forkjell i bevegelsesmønstret, kan du jo ta en telefon til Føden? De anbefaler det hvis du plutselig merker noe annerledes. Jeg har gått med modningsrier i over 4uker nå, og kjenner meg litt igjen her. Så det kan jo hende du modnes, og det er jo positivt! Lykke til videre =)
totiki74 Skrevet 20. juli 2011 #3 Skrevet 20. juli 2011 Dette er som jeg skulle skrevet det selv. Håpte det var modningstegn, men i dag har jeg gått ei uke over termin. At de er aktive er positivt:) Dette er min nr 4, og første gang jeg kjente slike stikninger var i mitt tredje svangerskap. I det fjerde er de blitt enda verre. Vil tro en del handler om trykk på nerver i området. Var til undersøkelse på sykehuset i går, og alt er bra med min lille prinsesse:)
NostraStoria Skrevet 20. juli 2011 #4 Skrevet 20. juli 2011 Hun er nok på vei ned i bekkenet, høres ut som modning med den stikkingen du kjenner. Ofte så kommer de også bort i noen nerver der nede som kjennes ganske akutt vond ut, men som går over like fort som de kom. Høres veldig normalt ut! Men såklart, er du bekymret er det bedre at du får alt sjekket hos jordmor/føden, så slipper du å gå og engste deg.
lykkesky Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. juli 2011 Takk for svar alle sammen. Jeg slår meg til ro med at hun er av de mer aktive babyene i magen, men ringer selvfølgelig jordmor/føden om det skulle bli noen forandringer. Er så nær målet nå!! Lykke til videre alle sammen!
lykkesky Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2011 Anjapija: Vet ikke om hodet har festet seg, men at hun ligger godt nedi der er helt sikkert. Bekkenet er stødigere, og bekkenløsningen er ikke like ille som den har vært:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå