Gå til innhold

Jeg gir feriepenger til mine barn, han gir ikke det til sine

Anbefalte innlegg

Nå i ferien kommer jeg til å gi mine barn 1000 kr hver i feriepenger. At han ikke gjør det samme til sine er ikke mitt ansvar (han har råd til det). Så ja, det blir forskjellsbehandling. Jeg må selvfølgelig gjøre dette diskrét når ikke han gjør det samme. Men jeg nekter å la dette hindre meg i å gjøre dette, så da får det bli forskjellsbehandling. Dette er hans valg, og blir hans problem.

Fortsetter under...

Trenger du noen for for bekreftelse på at din avgjørelse er den beste?

Utrolig kjipt for barn å være i en slik situasjon der mor og far ikke bor sammen, og samtidig skal de ha andre snikende rundt ryggen sin..

At folk ikke bare kan klare å holde sammen..

Ikke like lett i nyfamilier. Sikker på at han holder på sånn fordi han betaler etterhvert og tilsammen gir dem dobbelt så mye som du gir dine barn. Synestdet er snikende adferd av han.

Min mann er fryktelig grådig på sine særkullsbarns vegne. Blir helt rysta av og til. Han er ikke sånn på vegne av fellesene.

Har dere ikke felles økonomi da? jeg forstår det som om dere er samboere med hver deres barn. Jeg hadde ikke akseptert at jeg om min samboer gjorde forskjell på barna uavhengig om det er "dine/mine" barn!

Utrolig kjedelig å være barn oppi sånne ting. Og noe sier meg at om det er forskjell på penger så er det forskjell på andre ting også!

Selv om man har felles økonomi betyr ikke det at man som steforelder skal betale alt barna til mann/kone/samboer har fra før.

Jeg er gift, og min man har ett barn fra før. Jeg betaler ikke utgifter som går på h'n.. H'n får det samme som våres fellesbarn når h'n er her, men ikke ellers

Annonse

Ikke lett i nyfamilier, det kan jeg skrive under på. Vi har ikke felles økonomi nei. Han er ikke interessert i det, så jeg har gitt opp og styrer min økonomi uten å involvere han. Hva han gir sine barn mer vet jeg ikke, og om han gir sine dobbelt så mye så er dette noe han velger å gjøre. Da får han gjøre det uten at jeg gidder å ikke bry meg. Han blir så sur når temaet økonomi diskuteres så jeg engasjerer meg ikke i dette lenger. Så lenge vi deler på det vi skal (noe vi gjør), så får resten bare være.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...