Gå til innhold

noen som har erfaring med å føde alene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå 4 dager på overtid og alle som kunne stille som barnevakt for våre søte små har reist på ferie.... det er derfor stor sansynlighet for at jeg må føde alene.... altså det blir jo jm der for all del :) er min 4. fødsel så vet jo hva jeg går til, men synes det er litt vemodig å ikke få delt denne opplevelsen med mannen min...

noen andre som har hvert gjennom dette før? hvilke erfaring har dere med dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, skjønner godt at det kjennes vemodig ut ja. Håper det ordner seg for dere. Jeg har ikke erfaring med å oppleve det selv, men jeg var selv i den situasjonen inntil nå helt nylig at vi var uten barnevakt i 2 uker, nå er barnevakten kommet hjem igjen, og jeg har termin på fredag. :) Jeg var innstilt på at det kunne ende opp med at jeg måtte føde alene, og det er jo trist at pappan ikke får være med på å ta imot barnet sitt da, men det går nok veldig fint, også kommer jo sikkert han og barna så snart som mulig etterpå. :)

Skrevet

så bra at den lille ikke kom før barnevakten var hjemme igjen :)

det er som du sier trist, men de vil komme på sykehuset med en gang den lille har kommet ut så de får jo møte den lille nesten med en gang da :))

lykke til med fødselen :))

Skrevet

Jeg har ikke født alene, men har tenkt tanken at det kan komme til å skje. Sist fødsel gikk på 4t 45min, så denne går trolig raskere. Vi har ikke så veldig mange barnevakt alternativer..

Så alt kommer egentlig ant på når fødselen begynner. Hvis vi ikke får tak i barnevakt med en gang, må vi bare prioritere å få kjørt meg på sykehuset. Så får evt far og den kommende storesøster vente i kafeteriaen til det er overstått..

Håper som deg at jeg ikke behøver å føde alene! Men heller det enn å føde i bilen ;)

Skrevet

Ja, jeg fødte min første alene. Det gikk veldig greit, man er jo så opptatt med seg selv under fødselen at jeg tenkte ikke på at jeg var alene. Jordmor og barnepleier var tilstede hele tiden de tre siste timene så jeg følte meg helt trygg og ivaretatt. De holdte meg i hånda når jeg trengte det, masserte ryggen min, henta drikke, kom med kald klut i panna osv. Det meste som en partner gjør:) Jeg endte opp med tredje grads rift og måtte rett på operasjon etter fødselen så jeg gikk glipp av den første kosestunden med babyen. Nå når jeg har fått nr to (mannen var med på den fødselen) er jeg på en måte glad for det for jeg tror jeg hadde følt meg veldig alene de første timene etter fødselen med lille nurket. Men om mannen din er i nærheten så regner jeg med han kommer til deg med en gang det er overstått slik at dere kan kose dere sammen.

Håper det ordner seg for dere og masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...