Lykkelig2 Skrevet 19. juli 2011 #1 Skrevet 19. juli 2011 Er 28+1 i dag, og har morkake som ligger foran mormunnen. Hadde en styrtblødning i uke 24, men ikke mer etter det. Legen på sykehuset sa at morkaken kunne trekke seg opp, men jordmoren min og fastlegen sier at de ikke tror det. Vil veldig gjerne føde vaginalt. Høres så skummelt ut med keisersnitt. Noen her som har/ har hatt denne tilstanden hvor morkaken har trukket seg opp? Veldig glad for svar!
mamma'n til tre flotte gutter Skrevet 19. juli 2011 #2 Skrevet 19. juli 2011 Hei, Ja jeg har det samme, en morkake som dekker totalt, var på ny ultralyd i uke 34 er nå i uke 35 og den har fortsatt ikke flyttet på seg. Legen på sykehuset har bestillt keisersnitt til meg. Jeg syntes også det hørtes skummelt ut med snitt men har begynt å roe meg ned og aksepterer at jeg må det denne gangen. Du har vel fått time til ny ultralyd?? jeg var både i uke 30 og 34, I de aller fleste tilfeller trekker morkaka seg unna slik at normal fødsel er mulig. Håper det går rette veien for deg.
Harfåttprinsen:) Skrevet 19. juli 2011 #3 Skrevet 19. juli 2011 Heisan Jeg fikk også påvist dette på ordinær UL i uke 18... Er nå i uke 31+4 og skal på UL om en uke for og se om den har trekt seg oppover:) Er kjempe spent og håper jo på vaginal fødsel, men prøver og trøste meg med at det er bedre med planlakt KS en at d skal bli haste snitt, under fødsel Men synes KS høres skummelt ut, er livredd stikk og nåler... Men må man så må man
Lykkelig2 Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. juli 2011 Tusen takk for svar begge to. Jeg skal til sjekk i uke 32 og er veldig spent på om det har skjedd noe forandring da. Krysser fingre for deg arv at den har trekt seg opp. Spennende å høre. Klart bedre med planlagt KS enn haste, men har født vaginalt før så håper jeg kan det nå også. Det vet jeg liksom hvordan er :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå