Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 8 dager siden den lille vakringen vår kom til verden og alt er faktisk bare kos denne gangen:)

Hadde en fæl fødselsopplevelse med førstemann for 4 1/2 år siden, derfor var jeg veldig spent og ganske nervøs for en gjentagelse denne gangen. Valgte å føde på ABC denne gangen og det er jeg glad for!!

Det var kjempefint:)

Våknet kl 3 på natta av noe jeg trodde bare var maserier, men gikk i dusjen allikevel, i tilfelle noe skulle skje. Og jammen gjorde det ikke det, de neste timene ble riene lengre og kl 9 var hadde det vært 5 min mellom og de varte i 1- 1 1/2 min en god stund.

Selv om jeg ikke følte at det hastet noe som helst, dro vi allikevel til ABCklinikken da (parkeringen gikk ut kl 9, hehe).

Kom inn, ble sjekket til nesten 4 cm, tenkte at dette kom til å ta tid siden min første fødsel var lang. Så gikk vannet rett etterpå og riene økte i styrke, ble vondere selvfølgelig, men jeg taklet smertene så godt som jeg aldri hadde trodd jeg skulle, er helt stolt over meg selv;)

Opp i badekaret, heftige rier, men med gode pauser i mellom, jeg gjorde alt jeg hadde øvd på og lest om i boka til Doula og jordmor Susanna Heli "Føda utan radsla" og det hjalp veldig, klarte å ikke flykte fra smertene, men ta i mot dem, akseptere, være tung og puste mykt og lydløst, egentlig helt utrolig som det hjalp meg.

Snakket til rien inni meg når den kom, skikkelig mental jobbing.

Selvfølgelig var det veldig vondt, og mellom 8-10 cm hadde jeg nok litt tilløp til panikk, men det varte så kort at det gikk greit det også!

Etter 10 minutter pressing svømte Olivia ut i verden kl 11.34, da hadde jeg vært i aktiv fødsel i litt over 2 timer:) :)

Helt fantastisk!

Skjønner ikke at jeg kunne være så heldig jeg:)

Og den lille vakringen fyller hele meg med mammakjærlighet, allerede fra dag én, storebror er veldig stolt og jeg nyter å være tobarnsmor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at du fikk en fin 2.gangs opplevelse! Da er det bare å sette igang med nr. 3 =)

Gratulerer!

Skrevet

Så bra! :D Gratulerer så mye!

Skrevet

Høres ut som en flott fødsel ja. Du har vært kjempeflink;) Håper å få den samme opplevelsen selv. Kvir meg ikke til fødselen, har nemlig hatt tre flotte og ganske lette/raske fødsler tidligere. Men man vet jo selvfølgelig aldri hvordan det blir. Ingen fødsel er lik... Nå må du kose deg masse med den flotte prinsessen din, og lykke til videre som tobarnsmamma;)

Skrevet

Hørtes ut som en flott fødsel. Gratulerer :) Og takk for fin historie

Skrevet

Gratulerer!

Hadde også en tung første fødsel, godt at andre gang kan bli en fin opplevelse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...