Gå til innhold

Nabobarn som kommer og tigger om is, brus, kjeks etc..

Anbefalte innlegg

Jentungen har opptil flere unger inne i løpet av en dag, noen kjenner jeg ikke fullt så godt. Hver eneste dag maser de om de kan få penger til is, brus, saft, kjeks etc.. Jeg kjenner jeg holder på og bli sprø av denne masinga, har bedt flere om og gå hjem og spørre foreldrene om de kan få, men da blir det plutselig stille.

Er de tørste får de selvsagt et glass vann, og er de sultne kan de få frukt eller en skive, noe annet er utelukket spesielt om det er hver dag dette maset pågår.

Fortsetter under...

Ville tatt en prat med foreldrene jeg. Mulig din datter oppfører seg likt hos andre? Mange barn som maser etter penger. Har en niese på 6 , hun og vennenne spør alltid etter penger til is og godteri, selv om hun vet etter mye tilsnakk at dette er uhøflig og frekt...

Her mases det også etter is og div. men ikke etter penger da. Er sluttet dele ut til hvem som helst, de får gå hjem å få. Dette gjelder selvsagt ikke ordentlig besøk men de nabobarna som kommer i hagen fordi de ser vi spiser is, eller de som "bor" i hagen vår i sommer. Vann kan de få, og jeg kan også sette ut frukt, kjeks osv til dem, men da fordi jeg finner det for godt. Er de sultne og snophungrige og begynner mase får de gå hjem å spise/mase. Kan ikke brødfø andre sine unger hele sommeren.

slike naboer er grusomme!! Uff og usj, ikke en selvfølge at man ønsker å mate hele nabolaget... Vi er en familie med fire barn, og det koster nok å skjemme bort de fra tid til annen.. om jeg ikke også må koste på resten av gata godis..

Her får de derfor ikke noe....

Gir også bare mat, is, kjeks osv til avtalte besøk. Vi har nabobarn i hagen stort sett hele tiden. Har sett tidligere her at folk skriver en bør spise is, ta et glass brus osv inne om ikke alle barna også kan få. Det nekter jeg. Om vi vil spise is eller ta oss et glass saft på en sommerdag gjør vi det selv om nabobarna ikke får.

Sier igjen; det gjelder ikke avtalt besøk. Det er noe helt annet enn nabobarn som plutselig bare står i hagen i april og ikke går hjem igjen før i september;)

Annonse

Oj! Hadde mine barn gjort det uten at jeg visste det så hadde jeg blitt FLAU ! Tror du burde prate med foreldrene .. De får sikkert ikke noe slikt hjemme , så de spør vell deg om de kan få. Nei frekkt er det uansett. usj

Det KAN være datteren din som ber de spørre;)

Her hadde 4 åringen besøk igår og da kom besøket, også på 4 år og spurte om de kunne spille litt DS. Da var det mitt barn som hadde hvisket at han måtte spørre, for han viste de ikke får sitte inne spille det i finværet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...