Gå til innhold

Har dere fortalt noen om graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 5 uker på vei i morgen, så det er bare jeg og mannen min som vet jeg er gravid enda. Fortalte det til familien i uke 7 sist, klarte ikke skjule det lenger pga kvalme og oppkast.. lurer på hvor lenge jeg klarer å skjule det denne gangen. Har litt lyst å fortelle det til bestevenninna mi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 7 og har fortalt det til en god venninne. Mannens søster vet det også fordi vi var på tusenfryd i forrige uke og hun hadde skjønt det uansett siden jeg ikke kunne kjøre noen av de kule karusellene som jeg alltid gjør.

Jeg skal til ul på riksen i uke 12 så resten av familien må nok vente til etter det.

Forrige gang fortalete vi det til nærmeste familie i uke 9, men av en eller annen grunn vil jeg vente denne gangen.

Skrevet

Fortalte det til foreldre og søster i uke 5, og bestevenninne like kjapt. er så mye enklere sånn, tilbringer jo mye tid med dem, og vi er veldig nære hverandre. En eventuell spontanabort er noe jeg deler med dem uansett (og det har også skjedd).

men folk er forskjellige, og det kommer jo litt an på omstendighetene og som du sier, hvor dårlig man er.

I første svangerskap oppdaget jeg graviditeten på første dag av en ukes lang konferanse, mao gratis alkohol hver dag. da var det enklest for meg å bare fortelle det til mine 4 nære kolleger som var med på turen. En hel uke med å takke nei til gratis alkohol hadde jeg aldri klart å bortforklare likevel :)

denne gangen får kolleger vente til uke 12 (selv om mange av dem også er nære venner).

synes så absolutt du burde fortelle det til bestevenninna di, er deilig å ha noen andre enn mannen å dele det med :) Hun blir sikkert også veldig glad for det!

Gjest Kira 1+1 underveis ♥
Skrevet

Vi har fortalt det til foreldre og søsken. I tillegg vet endel av venninnene mine det (ettersom flere av oss har vært aktive prøvere sammen*s*). Ja, også vet "gamlemor" borti gata det... hehe... søt dame på 92 år som lufter hunden sin sammen med meg;)

Jobben får vite det når jeg er tilbake fra ferie om 2,5 uke, men tror neppe jeg kunne skjult det for dem heller lengre. Er vel da uansett omkring 3 mnd på vei.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Familie og nære venner vet :) Ser ikke helt poenget i å skjule det, vet med meg selv, at om vi mister spira, så kommer jeg til å bli veldig neffor, og da er det like greit at de rundt oss vet det.

Skrevet

Her er det kun næraste familien som veit (dvs meg og barnefar, + den konmande storebroen, men han skjønnar det nok ikkje heilt). Har tenkt å halde det skjult til det er gått i allefall 12veker, men får sjå korleis det går. Har lyst å fortelle det til ei veninne, så får sjå om ho blir den første til å vite det...;)

Skrevet

Vi vil heller ikke fortelle det til noen før det har gått 2 til 3 mnd.

Litt koselig at det er noe bare vi vet også ;)

Skrevet

er i uke 7, og mamma, pappa, søsken, svigers, og bestevenninner vet om dettebortsett fra meg og mannen.

Skrevet

Har fortalt det til søster, pappa, svigermor, venninne og to gode kollegaer. Er nødt til å ha noen å prate med om det annen en mannen som rett og slett ikke har peiling! Offisielt blir det nok i midten av august da jeg er 12 uker.

Skrevet

Samboeren fikk vite det via mms samme dag som jeg testet positivt. Han var på jobb i England og fikk litt hjerteklapp når han så bildet av den positive testen.

Ellers så har vi fortalt det til våre foreldre og aller nærmeste venner.

Jeg sliter med en del forstoppelse og er i dårlig form, så greit at de nærmeste vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...