Gå til innhold

omelett... Hvordan lager DU det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

På en kantine jeg jobbet lærte jeg at man godt kan steke omelett i en ildfast bolle... Altså at du pisker egget med salt og pepper og blander de ingrediensene du vil ha, feks løk, kyllingbiter og soltørket tomat, helle roppi en bolle, sette i ovnen og la den stå og lage seg selv. :)

Mitt favorittfyll er følgende:

- fersk sopp i skiver og løk i biter (stekt før jeg begynner å forberede omeletten, så alt er klart), paprika, en eller annen form for kjøtt (kan være kjøttpålegg i biter, kalkun-bogskinke, pølse, middagsrester eller noe annet jeg har som passer) og ost

Steker omeletten nesten ferdig i pannen, fordeler fyllet jevnt utover og topper med ost, akkurat som om det var en pizza. Strør over krydder jeg liker, feks pepper, malt paprika og en eller annen form for urtekrydder. Setter på lokk og steker ferdig til osten har smeltet.

Jeg bretter den ikke sammen, men legger den over på fat og serverer i "pizzastykker" sammen med godt brød.

Knekker et passelig antall egg i en bolle, pisker sammen med litt vann, salt, pepper og gressløk.

I pannen steker jeg f.eks sopp, potetbiter og løk. Heller eggeblandingen over og strør litt ost på toppen.

Putter hele panna inn i varm stekeovn og lar den stå der til den er fast i fisken.

Serveres med salat og litt brød.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...