Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt forrige svangerskap forløp helt knirkefritt, litt plager med låsning i bekkenet mot slutten, men det var lite å klage over i forhold til mange andre. Denne gangen derimot er jeg trøtt hele tiden, kvalm hver gang jeg spiser og får såvidt i meg noe å drikke. Er 7+3 i dag.

Jeg har på ingen måte noen spiseforstyrrelse, men fortsetter dette fremover kan jeg gå på god vei mot å få en er jeg redd. Jeg har til nå gått ned 3 kg på 3 uker og har ikke så mye mer å ta av.

Er det flere der ute som fungerer best uten mat om dagen?

Jeg spiser omtrent to biter til hvert måltid og er da kvalm i 3-4 timer etterpå, det eneste som ikke gjør meg kvalm er nypoppet popcorn og små vårruller....

Noen som har tips til mat som fungerer for dere?

Jeg er villig til å prøve mye, men ikke disse energidrikkene fra apoteket, de gjør meg enda kvalmere.

Videoannonse
Annonse
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Kanskje det da er bedre å prøve ut noe som stilner kvalmen etter mat? Kan jo høre med legen din om resept belagte kvalmestillende piller. Alle reagerer jo ulikt på mat i svangerskapet, så kan bare bli værre om du tester andres råd. Tro meg, jeg prøvde alt mitt første svangerskap, og til slutt hadde kvalmen bygget seg slik opp, at jeg måtte streve med å holde på en ts vann :-/ Sist svangerskap prøvde jeg meg frem selv, og fant fort ut hva som var ja og nei mat for min sin del.

Skrevet

Ferske ting og kaldt virker best her. ikke fløte is men isbiter, saftis kalde frukter osv. og ja jeg blir kvalm npr jeg har spist men jeg blir like kvalm om jeg ikke spiser. opplever at frukt og grønnsaker virker best eller tørre ting. og kaldt is is is kaldt. da kaster jeg ikke opp like mye. kastet opp til uke 32 med første man uke 26 gang nr to . lykke til.

Skrevet

nektariner, juce, litt cola og loff har vært reddningen her. Tar også ingefær vær dag. kanskje noe å prøve?

Skrevet

Har du prøvd sprite og tørre kjeks? Gjerne før du står opp :)

Skrevet

Hei :) Ser at du ikke liker næringsdrikkene, men det har kommet en ny næringsdrikk for barn på apoteket nå nylig, NutriniKid smoothie. Den smaker veldig godt, og den kan du faktisk fryse til is :-)

Skrevet

Tusen takk for alle tips.

Foreløpig funker det å spise et ryvita rug knekkebrød med nøkkelost på til frokost. De andre måltidene blir jeg kvalm, men jeg får ihvertfall inn litt mat.

Lagde vårruller i går og det går ned på høykant sammen med sweet chili dipping sauce! :-)

Skrevet

hvor får du kjøpt sånne små vårruller???

Skrevet

Jeg lager de selv. (fikk mannen til å fritere de så jeg ikke skulle kaste opp :-)) Vil du ha oppskrift?

Skrevet

for meg er det suchi som er livredderen. det var det forige gang også.

Skrevet

Jeg hadde det også sånn. Ble lagt inn på sykehuset etter 3 uker med oppkast. Fikk intravenøst og har vært en del bedre etterpå, kommer enda noen kvalmebølger, men ikke så ille som det var.

Elb

Skrevet

Hei!

Forstår deg godt. Dette er mitt tredje svangerskap. Kastet opp i begge foregående svangerskap, veldi kvalm. Denne gangen enda mer kvalm, men fikk i meg mat, noen dager bedre enn andre.

Men plutselig fikk jeg en syk kvalmebølge over meg. Taklet ikke mat, tanken på mat, lukten av mat eller synet av mat. Lå langflat i flere dager og kastet bare opp magesyre.

Jeg hadde alledere begynt å ga ned i vekt, ikke mye, de første ukene. Kvalmebølgen kom i uke 8/9 og jeg gikk ned flere kilo på noen dager og ble fort dehydrert.Lå på sykehuset med intravenøst i to netter. Det hjalp veldig.Fortsatt kvalm, men ikke ekstremt.

Pass på dehydrering! Legen kan gi deg kvalmestillende på resept hvis det blir for ille. Salte kjeks hjelper for meg. Spis regelmessig, tom mage gir kvalme hos meg. Appelsinjuice fungerer bra for meg, det kan være litt sterkt, men da får jeg ekstra energi ogmetthetsfølelse uten å føle meg full og mett.

God bedring, jeg vet hvor fæl den kvalmen kan være..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...