Gå til innhold

Noen som har opplevd at fødsel starter på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha nr. 3 nå om veldig kort tid (termin 27. juli).

Med de to andre har det hele startet om natten. Jeg har våknet tidlig på morgenkvisten med rier og har måttet dra til sykehuset.

Nå er det sånn at jeg hver kveld lurer på om dette er natten det skal begynne... og hver dag går jeg gjennom som om ingenting skal begynne. Men tanken har slått meg. Vannet kan plultselig gå mens jeg er på resturang eller i butikken eller riene kan starte mens jeg vi er på kjøretur eller skogtur eller gåtur eller liknenede....

Noen som vil dele erfaringer der fødsel har startet midt på dagtid midt i en hverdagssyssel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg våknet med små rier kl.07, og slimproppen gikk da også. Holdt på med vanlige aktiviteter, inkl. kjøretur og kjøpesentertur hele dagen, trodde bare det var kynnere. Fra 14 ble de jevne, og utover kvelden måtte jeg sitte ned og puste meg gjennnom dem. Kl.01 kjørte vi til sykehuset, ankom kl.02 med 2 min mellom riene om 6 cm åpning. Barnet kom kl.11.25, etter 3 timer med pressing..

Skrevet

D startet midt på dagen for venninna mi. Ho kjente at d var noe på gang rundt kl 12 og kl 15 var babyen ute! Gikk rimelig fort!! Ho var andregangs...

Skrevet

Jeg har heller ikke opplevd det selv, men har to venninner som har opplevd det. Hun ene sto opp rundt klokken tolvisch og splæsj så gikk vannet da hun sto på kjøkkenet og laget seg frokost/lunsj. For hun andre gikk vannet på ettermiddagen. Barnet var ute ved midnatt.

Skrevet

Guri. Tenk om det skjer midt i butikken liksom =)

Men har liksom på følelsen av at det skjer nattestid, i og med det er sånn det har startet med de to første. Med rier på natten.

Skrevet

Hos meg gikk vannet kl 08 om morgenen, og da var fødsel igang for meg. Flaks igrunnen, for vi hadde tenkt oss på storhandel den dagen, et par timer senere og vannet hadde gått nettopp på butikken ;) og det kom ikke lite vann hos meg, for hodet var ikke festa, det hadde vært litt av et syn... Så jeg er veldig spent denne gangen, om fødsel starter med vannavgang nå også, og eventuellt hvor ;)

Her ligger det i begge familiene at fødsel starter på dagen, både min mor og svigermor har hatt fødsler som har startet på morgen/dag. Spennende :)

Skrevet

Vannet til en jeg kjenner gikk midt på dagen, midt i byen:) Så det er absolutt mulig:)

Skrevet

oi oi oi, høres skummelt ut! Spennende altså!

Skrevet

Min fødsel nr 2 startet med rier på formiddagen, ble født om natta. Nr tre startet med rier om ettermiddagen, etter hinneløsning. Alle tre er født om natta. Så gjenstår det å se med nr 4, ble strippet i dag, 6 dager

på overtid, men ingen rier enda :(

Skrevet

Begge mine har startet på dagen,men ingen av dem med vannavgang. 1. startet i 18 tiden etter en hel dag med kynnere, født kl 2 på natten. Andre startet med rier uten forvarsel kl 18, hun ble født kl 23. Begge gangene har jeg bare vært hjemme og slappet av, heldigvis. Satser på at det starter på samme måten denne gangen, er så mye enklere med barnevakt da:-)

Skrevet

Hei Januargull-09 + augustspire-11!

Hvordan klarte du 3 timer med pressing??? Trodde de fant frem sugekopp etter ca en times tid...?

Skrevet

Tja, dagen og dagen. Vannet mitt gikk kl 10 om morgenen og slimproppen utover dagen, men riene starta ikke før kl 23 om kvelden og hun var ute rett før kl 12 dagen etter. Men jeg hadde en døgnrytme som gjorde at jeg ikke la meg før langt på natt så kl 10 var jo etter en lang periode med søvn og vannet gikk da jeg våkna (eller så våkna jeg av vannet gikk kanskje, husker ikke helt).

Er jo vanligst at det skjer noe når man slapper av, og det pleier jo å være om natta :)

Da mamman min fikk meg så gikk vannet ca kl 18 og jeg var ute kl 21. Hun var på en butikk da det skjedde :) (jeg var nr 2, hun brukte 40 timer på søstra mi...).

Skrevet

Jeg merket selv ikke at tiden gikk, men ble jo jævlig sliten. Tror nok det var på grensen lenge, har hørt 2-3 t. Barnet lå lenge med hånda opp langs hodet sitt, så det var derfor det tok så lang tid uten framgang. Hun fikk kiss-kid med nakkeproblemer og kolikk, trolig grunnet lang fødsel. Husker de stimulererte riene med både drypp og massasje av brystvortene, for det var ikke mye piff i livmora på slutten gitt. Men ut kom hun, husker jeg presset så jeg trodde tennene skulle falle ut... man har jo ikke så mye valg akkurat.

Skrevet

Hei:-)

Jeg var på Storo-senteret i Oslo på ettermiddagen ca 1700 02. juli 2005.

Det var varmt og sommer, så jeg hadde et skjørt og en singlet på meg.

Vannet begynte plutselig å renne mellom beina på meg, og jeg måtte løpe inn på nærmeste do! Der stappet masse papir i trusa, og sprang på HM for å kjøpe truser og natt-bind! Mens jeg stod i kø der begynte vannet å renne igjen og denne gangen mye mer:-)

Jeg måtte derfor gå forbi køen og si diskret til de fremste i køen at vannet mitt hadde gått, og at jeg ville satt stor pris på å få gå foran!

Dette ble det selvfølgelig roping og skriking og drama av, så plutselig skulle hele køen hjelpe meg med å ringe ambulanse og bli med meg på do og ringe samboer'n min og stryke meg på kinnet :-) He he!

Jeg hadde ikke antydning til rier, bare sildrende vann;-)

Det hele ble flaut og komisk!

Jeg kom meg tilslutt ut på parkeringsplassen og fikk ringt samboer'n som kom og hentet meg:-)

Deretter tok det 3 timer før første ri kom, men da var det under et minutt mellom riene med en gang og full åpning 45 min senere.

Så ja, denne gangen kommer jeg til å være litt mer forberedt på at fødselen kan starte midt på dagen, og med vannavgang:-)

Skrevet

Hei Lille Trompet!! Så gøy å se nicket ditt igjen:) Jeg har tenkt på deg, og lurt på hvordan du har det. Vi mistet omtrent samtidig i høst, men det har det vært stille fra deg etter det... Håper du har lyktes med å bli gravid igjen. Det ser litt sånn ut, mtp det du skriver over her? Selv har jeg termin om en uke:)

Klemmer fra

Skrevet

Hei hei Billie Jean!

Jeg har fulgt med på deg hele veien, men ikke skrevet så mye her :-)

Egentlig bare ren latskap fra min side, men har ikke følt behov for å skrive så mye på Bim den siste tiden, men er innom og leser jevnlig!

Jeg er nå i uke 23 og denne gangen ser det ut til å gå bra! Hadde en spontanabort til i januar, men ble gravid rett etter blødningen gav seg igjen, og nå synes jeg tide løper kjempefort mot termin i november!

Håper du slipper å gå over termin og at du får en fantastisk flott fødsel!

Jeg følger med og gleder meg til å lese fødselshistorie!

Mange klemmer fra meg!

Skrevet

Gratulerer så mye, jeg er kjempeglad på dine vegne:) Leit at du måtte gjennom enda en spontanabort, men fint å lese at du er kommet så langt som til uke 23 nå! Noen uker til og så er du vips! inni 3. trimester!

Håper formen din er god og at du får en fin graviditet:)

Fødselshistorie kommer forhåpentligvis i løpet av en uke;p

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...