Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 19. juli 2011 #1 Del Skrevet 19. juli 2011 Har sett litt på Carena double swing, og OTH, men jeg aner ikke hva som vil være best. Sønnen vår vil være ca 13 månder når unge nr 2 kommer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143411825-noen-her-som-har-tips-ang-s%C3%B8skenvogn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2011 #2 Del Skrevet 19. juli 2011 Jeg har sjekket, lest, brukt YouTube og prøvd ulike søskenvogner en stund. Har ikke vært interessert i en veldig dyr vogn, da vi allerede har bagvogn til babyen. Carena synes jeg virker litt raklete, men helt grei. Easywalker synes jeg er dyr. Endte opp med Baby Travel Dublin med en hardbag.. Stødig og med store lufthjul. Lett å kjøre, men veier ca 18 kg. Full liggestilling og separate kalesjer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143411825-noen-her-som-har-tips-ang-s%C3%B8skenvogn/#findComment-143413127 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 19. juli 2011 #3 Del Skrevet 19. juli 2011 Takk for tips, får vi legge til den på liste over vogner som skal prøves ut Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143411825-noen-her-som-har-tips-ang-s%C3%B8skenvogn/#findComment-143413366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små troll :) Skrevet 19. juli 2011 #4 Del Skrevet 19. juli 2011 Det finnes veldig mange, men de fleste er ganske like, også i pris. Jeg får 20 mnd mellom mine og er derfor opptatt av separate seter og kalesjer. Dette er kanskje ikke så viktig på tvillinger, men med stor aldersforskjell synes jeg det er viktig. De nyeste modellene av Carena, OTH, TFK og Easy Walker er veldig like, men det er en stor forskjell - TFK har justerbart fotbrett, det har ikke de andre. Carena, OTH og TFK sine gamle vogner har ikke separate kalesjer, men det har de nye. Så kjøper du disse brukt er det som oftest en stor kalesje. Barna må sitte vendt fra den som triller på alle vognene, mens babybagen festes mot deg. Alle vognene er omtrent like store innvendig, Carena og EW er noe kortere i ryggen enn de andre. Men til gjengjeld har OTH veldig kort avstand fra setet til toppen av kalesjen, mens de andre har ca 10 cm mer klaring her. OTH er den smaleste vognen med ca 73 cm utvendig, mens Carena og EW er bredest med ca 76. Alle veier mellom 15-17 kg. Carena blir ganske stor sammenlagt, mens TFK blir minst (tror jeg). Carena koster ca 4.500,- med bag, mens de andre ligger i overkant av 10.000,- inkl. bag. Carena er nok en noe dårligere vogn enn de andre, jeg ville valgt TFK... MEN... det finnes flere valg, iallefall hvis du er litt opptatt av at barnet skal kunne sitte vendt mot deg (som er viktig det første året), og jeg ville absolutt vurdert disse!! Babyjogger har kommet med en ny vogn som hete City Select. Denne vognen kan gjøres om fra enkelt- til dobbeltvogn. Dette er en tandem vogn hvor ungene sitter etter hverandre, og ikke ved siden av hverandre. Google City select så kan du ta en titt. Setene på denne vognen er for øvrig noe kortere i ryggen enn "side-by-side" vognene, men samme som på EW. Den er selvfølgelig mye smalere utvendig, men har brede seter og den store fordelen er at du kan bruke den som singelvogn også. Vognen kan kjøpes i Oslo (Babymagasinet på Grønland) for 9.000,-. ABC Design har også en tandemvogn hvor de sitter etter hverandre. Den heter ABC Zoom. Denne vognen blir dog noe lang, men en venninne har den og er super fornøyd. Har prøvd den og den er god å trille. Store og lange seter, og begge kan ligge flatt samtidig. Setene kan vendes alle mulige retninger. Koster 7.000,- ca på nettet, tror ingen butikker selger den i Norge lenger. Også kommer Bugaboo Donkey til Norge om en måneds tid. Denne venter jeg på å teste før jeg kjøper noe. Det er en singel vogn som kan gjøres om til en dobbel "side-by-side" vogn. Som singel er den kun 60 cm bred og som dobbel kun 74 cm. Setene er nok noe smale, men leste et sted at de skal være 29 cm og det er vanligst med ca 30, så det er jo ikke all verdens av forskjell. Men siden setene vil ha rammer over det hele vil det jo ikke være noen mulighet for å tøye setene på siden slik det kanskje vil være med "stoffsetene" på TFK, OTH etc. Ellers er setene omtrent like store som OTH, TFK etc. Kjempe fordel at du også her kan vende setene akkurat som du selv måtte ønske det. Stor ulempe - pris! Den kommer til å ligge på ca 14.000,- ifølge Barnas Hus på Alnabru som får den inn i midten av august. Men, det er "bare" 4000,- mer enn de fleste andre, og dette vil du få igjen hvis/når du selger den igjen. I England og USA selges den dog for rundt 8.000-10.000,- så man kan importere den. Min anbefaling er å google City Select, ABC Design Zoom og Bugaboo Donkey for å se hvordan disse ser ut, da de gir andre variasjonsmuligheter enn de vanlige tvillingvognene. Og ja, så har du jo Brio, Emmaljunga, Troller etc., men disse har for meg vært uaktuelle da ingen av de har separate kalesjer og er noe bredere enn de andre, ca 80 cm +. Men setene på Brio og Emmaljunga kan snus mot den som triller, begge samtidig. Det er jo en fordel. Lykke til. Det er en jungel, og jeg sliter litt må jeg innrømme!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143411825-noen-her-som-har-tips-ang-s%C3%B8skenvogn/#findComment-143413368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
novembergutten:) Skrevet 19. juli 2011 #5 Del Skrevet 19. juli 2011 Baby Jogger City Select!! knallvogn! suoerfornøyd! Google, og se på info på sidene!:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143411825-noen-her-som-har-tips-ang-s%C3%B8skenvogn/#findComment-143413463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
miepia30 Skrevet 22. juli 2011 #6 Del Skrevet 22. juli 2011 jeg skal ha OTH/mountain buggy sin nyeste vogn, plus one heter den. Det er søsken vogn i høyden/bak hverandre, ikke i bredden. Har prøvd så mange ulike nå og syns det er så tungt og uhåndterlig med de brede dobbeltvognene. Så jeg vurderte phil and teds men så ble endelig denne vogna sluppet på markedet. Den ser super ut, håper den er bra. Se på mountainbyggy.com Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143411825-noen-her-som-har-tips-ang-s%C3%B8skenvogn/#findComment-143420232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå