Gå til innhold

Tilvenning bhg-permisjonsdager gradert etter stillingsprosent?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det hørtes rart ut, synes jeg... Men jeg er ingen ekspert.

Jeg fikk fri den ene dagen jeg hadde tidligvakt, i forbindelsen med tilvenninga. Den andre daen hadde jeg fri, og tredje dagen hadde jeg senvakt. Jobber 60 % turnus.

Turnusen min er omtrent strippet for aftenvakter, men selvfølgelig desto flere dagvakter og bhg har forskjøvet oppstarten for den ene av ungene så nå kom jeg litt i klem her. Men går kanskje å ta ulønnet permisjon her?

Men takk for svar, flott hvis flere har erfaring.

HI

Det er veldig forskjellig på hva man får av tilvenningsdager og om man får lønn i disse dagene. Du må nesten sjekke permisjonsreglementet ved din arbeidsplass.

I min jobb får vi 2 dager uten lønn.

dersom det er første gang en skal i bhg. så har en rett til inntil 3 dager med permisjon med lønn. men arb giver kan velge å bare innvilge 1 eller 2. men du kan jo avsp eller bruke feriedager.

din andre halvdel kan også ta fri:)

men skjekk personalhåndboka for sikkerhets skyld:-)

Jepp jepp jepp. Alle feriedager og avspasering er brukt opp for å passe barna frem til de får bhgplass, og er vi znørrheldige så kan det jo hende far jobber så nært hjemmet at han faktisk kan ta fri og tilvenne i barnehagen han også.

Takk for svar alle sammen

HI

Annonse

Hvis barnehagen begynner på mandag, så er det et visst antall dager DE FØRSTE DAGENE. Altså hvis du skal ha fri på mandag og tirsdag uansett, så får du ikke de dagene senere. Men det har ikke noe med stillingsprosenten å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...